مطالعه،ابتکار،خلاقیّت ،نوآوری

صدیقه علی محمّدی1

چکیده:

در این مقاله با کمک گرفتن از چندین کتب در مورد علم و ابتکار و تقلید،مباحثی به رشته تحریر در آمد که امید است  برای افزایش فرهنگ کتاب خوانی و نقش آن در تولید علم و نوآوری و خلاقیّت مفید باشد.با استفاده از آیات قرآن به اهمیّت علم پرداخته شده و با احادیثی از ائمه به ارزش علم اشاره شده است. نتیجه علم عمل است و اگر آن علم در محیط مناسبی باشد شکوفا شده و در نوآوری به ثمر می نشیند.

هر نوآوری سبب رشد و تعالی فرد و جامعه خواهد شد و آن فرد و جامعه را به سر منزل مقصود خواهد رسانید.

اما این نوآوری به سادگی به دست نمی آید بلکه در سایه آموزش علم ومطالعات فردی به ثمر خواهد نشست. 

سپس نقش محیط در شکوفایی این  خلاقیّت و ابتکار ذکر شد و دانستیم  بعضی ازمسائل از شخصی که دارای علم است با ابتکار و نوآوری قابل حل خواهد بود.

 کلیدواژه: مطالعه:نگریستن به هرچیز برای واقف شدن به آن و تأمّل و تفکّر واندیشه.نظر به دقّت.

ابتکار:بامدادکردن.بامداد از جای شدن.به اول چیزی رسیدن.

خلاقیّت:خلق کردن.آفریدن.به وجود آوردن.

نوآوری:عمل نوآور.ابداع.بدعت گذاری.ابتکار.

…………………………………………………

طلبه سطح 2 مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع)

موضوعات: مقالات, فعالیت های پژوهشی  لینک ثابت



[شنبه 1398-03-18] [ 11:26:00 ق.ظ ]