خبر برگزاری کارگاه

با عنوان « مقاله نویسی »

مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) سطح (2) شاهرود

 

کارگاه «مقاله نویسی » در مدرسه علمیه امام جعفر صادق( علیه السلام) شاهرود- سطح(2) برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی واحد پژوهش مدرسه علمیه امام جعفر صادق( علیه السلام) واحد خواهران؛ روز چهارشنبه مورخ 1/12/97 کارگاه « مقاله نویسی » با کارشناسی خانم حوا عرب انصاری برای پایه ی چهارم پاره وقت از ساعت 11:15 الی 12:15  و 12:30 الی 13 تشکیل گردید.

خانم عرب انصاری در ابتدای این جلسه، به بحث در مورد نقش پژوهش در تولید علم و اهمیت آن در هر جامعه ای پرداختند. سپس اقسام مقاله را بر اساس محتوا معرفی نمودند. ایشان در این زمینه فرمودند:

«مقالات به اقسام مختلفی تقسیم می شوند. یکی از این تقسیم بندی ها بر اساس محتوا است که عبارتند از:  تحقیقی( پژوهشی) تحمیلی، مروری و گرد آوری »

کارشناس محترم در ادامه جلسه، هر یک از مقالات تحقیقی( پژوهشی) تحمیلی، مروری و گرد آوری را تشریح نمودند. ایشان در این راستا بیان داشتند:

«مقالات تحقیقی بر یافته های تحقیقاتی دیگر متکی است. در مقالات تحمیلی نویسنده با استفاده از منابع پژوهشی پیشین نظریه خاصی را ارائه می دهد. مقالات مروری به تحمیل و ارزیابی و انتقاد مقالات و نظریات  دیگران می پردازد و مقالات گرد آوری، به گرد آوری نظرات مختلف و تحمیل و نقد و بررسی آن ها می پردازد.»

 خانم عرب انصاری در پایان، از طلاب خواسته شد برای جلسه آینده موضوعاتی را برای نوشتن مقاله انتخاب کرده و در هر جبهه به کمک یکدیگر به گردآوری و چگونگی تدوین آن بپردازند.

 

موضوعات: اخبار مدرسه, فعالیت های پژوهشی  لینک ثابت



[یکشنبه 1397-12-12] [ 12:35:00 ب.ظ ]