مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) در روز دوشنبه 23/12/95 نشستی با شرکت اعضای هسته پژوهش تشکیل داد، این نشست با کارشناسی سرکار خانم طزرئی مدیر مدرسه علمیه برگزار گردید.

 

 

ایشان در این همایش بیان داشتند:  اهمیت اصلاح نظام آموزشی و حرکت به سمت نهادینه سازی پژوهش در فرایند آموزش از مهمترین اهداف برگزاری این نشست است.

 سرکار خانم مریم السادات طزرئی ادامه داد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سال 74 در بیان جمعی از فضلاء و بزرگان حوزه های علمیه بیان فرمودند: “پژوهش و تحقیق در نظام آموزشی دنیا، رکن اساسی و مایه ی بقای آن است و شاخص رشد و عقب ماندگی هر مجموعه آموزشی و تحقیقی، به چگونگی و جایگاه پژوهش آن بر می گردد، از این رو برای تحول و پیشرفت در حوزه، باید به نظام پژوهشی آن عنایت بشود” که فرمایش ایشان لازمه حرکت به این سمت است.

وی اضافه کرد: با توجه به این که تقریبا 20 سال از فرمایش مقام معظم رهبری می گذرد، حرکت برنامه ریزی شده و هدفمندی را می طلبد که این فضا باید  به وسیله دست اندرکاران مراکز علمی فراهم شود. زیرا در جامعه ی امروز چالش هایی فرا روی ماست که فقط به وسیله اندیشه های ژرف و پژوهش های کاربردی می توان این خواسته ها  و نیازها را پاسخ داد و راه حل هایی بهتر و بیشتری برای مسائل و مشکلات جوامع بشری ارائه نمود.

ایشان ادامه دادندکه: تجربه نشان داده است که یافتن راه حل های پایدار برای حل مشکلات عظیم اقتصادی مبتنی بر انجام پژوهش های گسترده است. نقش پژوهش در توسعه همه جانبه چنان برجسته و انکار ناپذیر است که می توان آن را بدون تردید نیروی محرک توسعه در همه ابعاد اعم از فرهنگی، اقتصادی، سیاست و جامعه دا نست. اما علی رغم اعتراف و اذعان نسبت به اهمیت مقوله پژوهش این حوزه با دشواری های ساختاری و عملکردی فراوان مواجه است.

ایشان در پایان عدم توجیه ضرورت پژوهش، عدم ترسیم پایه های نظری و روش شناسی آن، فراهم نبودن امکان ها و ابزارهای لازم را از مهمترین عوامل نا کار آمدی پژوهش در حوزه های علمیه دانست.

 

 

 

موضوعات: اخبار مدرسه, فعالیت های پژوهشی  لینک ثابت



[دوشنبه 1395-12-23] [ 10:37:00 ق.ظ ]