در تاریخ 23/12/95 جلسه توجیهی فعالیت های پژوهشی برای کلیه طلاب مدرسه برگزار گردید. در این جلسه ابتدا خانم فهیمه سادات حسینیان در مورد اهمیت پژوهش در اسلام مطالبی بیان داشتند.

 ایشان بیان داشت که: اسلام برای پژوهش اهمیتی ویژه ای قائل است تا جایی که مداد علماء را برتر از خون شهدا می داند و دانش اندوزی را از نماز و روزه و حج و جهاد در راه خدا بهتر و عزیزتر می شمارد، علاوه بر آن جمله آغازین خداوند با رسول گرامیش با عنوان “خواندن” شروع شده است.

وی   ادامه داد که: پژوهش گامی است که محقق برای حل مسئله ای مهم بر می دارد تا پاسخی دقیق و منطقی برای حل آن بیابد. رسالت اصلی یک پژوهشگر و محقق، صیانت از حریم حق و حقیقت می باشد. ایشان ادامه دادند که: با تحقیق و پژوهش نه تنها به کمال و سعادت دنیوی بلکه به سعادت اخروی نیز دست می یابیم.اهمیت این مطلب تا آنجاست که خداوند متعال تنها راه انتخاب و گزینش دین را پژوهش قرار داده و کسب اعتقادات دینی جز در سایه تحقیق و اندیشه و تدبر امکان پذیر نیست.

ایشان افزودند: وظیفه ی پژوهش و تحقیق به عده ای خاص محدود نمی گردد، بلکه بر اساس آموزه های دینی، وظیفه ایی است که بر دوش همگان گذاشته شده است و از آن جا که پژوهش راه حل مشکلات کشورمی باشد طلاب علوم دینی باید در مقوله تحقیق و پژوهش پیشتاز بوده و با ارائه طرح ها و مقوله های پژوهشی و ابتکارات و اختراعات در زمینه رفع مشکلات، جامعه گره گشا باشند، و با تاسی به فرمایشات مقام معظم رهبری در تصمیم گیری های کلان مخصوصادر زمینه ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نقش عمده ای را ایفا کنند.

در پایان جلسه، جوایز مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به وبلاک نویسان برتر حوزه اهداء گردید.

موضوعات: اخبار مدرسه, فعالیت های پژوهشی  لینک ثابت



[دوشنبه 1395-12-23] [ 07:26:00 ب.ظ ]