نوجوان ، مشکلات و راهکارها

نگارنده: ربابه قاسمی آلاشتی 

 چکیده

این تحقیق به « نوجوان و مشکلات و راهکارها» می پردازد و به سوالاتی از قبیل خصوصیات دوره نوجوانی چیست؟ و چه مشکلاتی در این دوره برای نوجوان وجود دارد .پاسخ داده شده است.

و از منابعی مانند کتاب دنیای نوجوانی از محمد رضا اشرفی استفاده کردم و در رابطه با موضوع فوق کتابهایی نوشته شده از جمله نگرش نو بر تربیت کودکان و نوجوانان - کتاب مشکلات نوجوانی و جوانی .

و تحقیق حاضر به روش کتابخانه ای و تحلیلی و توصیفی می باشد و از زوایای روانشناسی، تربیتی، اخلاقی بررسی شده و به نظر می رسد که نوجوانی دوره بسیار حساسی است با مشکلات فراوان که باید مورد بررسی قرار گیرد لذا تصمیم گرفتم وارد این تحقیق شوم.

و در این تحقیق به مباحثی همچون خصوصیات دوران نوجوانی می پردازد که شاخه های خصوصیات دوران نوجوانی موضوعاتی چون بعد جسمی ، بعد عاطفی ، بعد اجتماعی ، بعد شخصیتی را در بر می گیرد و علاوه برآن این تحقیق به مباحثی تحت مشکلات نوجوان و راهکارها نیز می پردازد که شاخه های مشکلات و راهکارها هم موضوعاتی چون مشکلات شخصیتی مانند افسردگی، پرخاشگری، کم رویی را در بر    می گیرد و مبحث مشکلات اخلاقی مانند بزهکاری در نوجوانان و سرقت و اعتیاد دروغ گویی را در بر می گیرد.

کلید واژه ها:

نوجوانی، نوجوان، مشکلات، راهکارها

موضوعات: چکیده تحقیق پایانی  لینک ثابت



[جمعه 1397-02-28] [ 08:35:00 ق.ظ ]