خبر برگزاری کرسی ازاد اندیشی با عنوان

«ولایت فقیه آری یا خیر»

مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) سطح (2) شاهرود

کرسی ازاد اندیشی با عنوان « ولایت فقیه آری یا خیر » به همت واحد پژوهش مدرسه علمیه امام جعفر صادق( علیه السلام) شاهرود- سطح(2) برگزار گردید.

 

 

به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه امام جعفر صادق( علیه السلام) واحد خواهران؛ کرسی ازاد اندیشی با عنوان « ولایت فقیه آری یا خیر» در روز چهارشنبه در این مدرسه برگزار گردید.

ادامه مطلب :

اساتید کرسی، سرکار خانم خدیجه امیری (استاد ارائه کننده بحث) ، خانم وجیهه اشرفی (استاد منتقد) و جناب آقای دکتر مهدی قزوینی(استاد داور) بودند.

در ابتدای جلسه، «خانم خدیجه امیری» توضیحاتی را در مورد موضوع کرسی، بیان نمودند و شبهاتی که در این زمینه وجود داشت را مطرح نمودند. سپس از موافقان و مخالفان خواستند تا نظرات خود را در مورد هریک از شبهات وارده بیان نمایند.

منتقدین با توجه به بحث مطرح شده، مباحثی از قبیل وجود خطا و اشتباه در تصمیمات رهبری به دلیل معصوم نبودن ایشان، مشروعیت ولی فقیه، عدم تخصص ولی فقیه در همه موارد و … را به چالش کشیدند. سپس خانم اشرفی به عنوان استاد منتقد بیان داشتند: «قبل از اینکه به بحث در مورد موضوع کرسی بپردازیم، باید جایگاه ولایت فقیه در اسلام را مشخص نماییم تا با تکیه بر آن بتوانیم شبهات مطروحه را پاسخ دهیم.

ایشان پیرو توضیح در باره ی جایگاه ولایت فقیه، فرمودند: «هیچ کس ادعا ندارد ولی فقیه معصوم است عصمت تنها به پیامبر (ص) و ائمه اطهار بر می گردد؛ اما این دستور خود امام است که بعد از ایشان و در زمان غیبت او از ولی فقیه جامع الشرایط اطاعت کنید»

در پایان، جناب آقای دکتر مهدی قزوینی با استناد به دلایل عقلی و نقلی به شبهات پاسخ دادند و بحث را جمع بندی کردند.

 

 

موضوعات: اخبار مدرسه, فعالیت های پژوهشی  لینک ثابت



[دوشنبه 1398-02-23] [ 08:56:00 ق.ظ ]