مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع)شاهرود در روز چهارشنبه 96/9/29 نشستی با عنوان « باز نمایی دنیای زنان در تلگرام، رسالت ها و مسئولیت ها» با حضور کارشناس محترم جناب آقای دربانیان مسئول حفاظت و اطلاعات سپاه برگزار نمود.

ادامه مطلب :

آقای دربانیان در ابتدا بیان داشتند که :امروزه فضای مجازی فراگیر شده و در تمامی ابعاد شاهد حضور و تاثیر گذاری این فضا هستیم، نشر اکاذیب یکی از مخاطرات و تهدیدات شبکه اجتماعی تلگرام و اینستاگرام و… می باشد. دشمن با هدف تولید و ترویج شبهات در بین مردم و تولید محتوای ضد عفت و حیا، کار کرد خانواده ها را مختل کرده و باعث تغییر در رفتار فرزندان خصوصادختران و تغییر در بنیان فکری و شخصیتی آنان شده است و باعث کاهش ارتباط والدین وفرزندان و شکاف نسلی و نیز از بین رفتن حریم بین والدین و فرزندان گردیده است و زمینه ی بروز ناهنجارهای اجتماعی خصوصا در قشر بانوان گشته است .pan style="color: #800080;">از طرفی شبکه های ماهواره ای همگی مروج سبک زندگی غربی وبی بند و باری ومروج فرهنگ بر هنگی و عادی سازی خیانت زوجین نسبت به یکدیگر بوده و سردی روابط زوجین را باعث گردیده است .
اقای دربانیان در ادامه بیان داشتند: از پیامدهای دیگر فضای مجازی ترویج خانواده های بی سامان و لجام گسیخته، سازی روابط جنسی دختر و پسر پیش از ازدواج ،ترویج فرهنگ هم باشی به جای ازدواج و عادی جلوه دادن سقط جنین برای دختران و……می باشد.
ایشان در پایان عنوان داشتند که :طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) رهبری اولین و مهمترین وظیفه روحانیون این است که با دین زدایی و عفت زدایی مقابله کنند ،طلاب علوم دینی باید با شناخت فضای مجازی و ابزارهای جدید رایانه ای و استفاده از فرصت های آن ، معارف و مفاهیم ناب اسلامی را برای جوانان خصوصا دختران تبیین نمایند.

 

 

 

 

 

موضوعات: فعالیت های پژوهشی  لینک ثابت



[چهارشنبه 1396-09-29] [ 08:44:00 ق.ظ ]