روز دوشنبه مورخ 97/2/10 به مناسبت میلاد امام زمان (عج) نشستی با عنوان «آثار تربیتی فرهنگ انتظار» در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) سطح 2 شاهرود برگزار گردید.

ادامه مطلب :

pan style="color: #0000ff;">در ابتدای نشست حجت الاسلام جناب آقای «سید جواد زهرا پور» ضمن تبریک اعیاد شعبانیه فرمودند: ماه شعبان ماه رسول الله است. ماه امام شناسی و خدا شناسی است. انتظار، خصیصه ی این دوران می باشد و یکی از ریشه های آن خودشناسی است . انسان شناسی زمینه ی شناخت امام را فراهم می آورد و شناخت امام سبب شناخت پیغمبر (ص) و در نهایت سبب خدا شناسی می گردد.
در ادامه جناب آقای زهرا پور، ادب انتظار را توجه، عهد، انس مردم با حضرت، توسل و آماده سازی دانستند.
ایشان در ادامه ی سخنان خود، عدم شناخت نسل جوان نسبت به فرهنگ انتظار را علتی مجازی و غیر واقعی بیان کردند و دلیل آن را عدم شناخت ائمه اطهار (علیهم السلام) دانسته، و انتقال محبت امام زمان به فرزندان را ضروری برشمردند.
حجت الاسلام زهرا پور افزودند: سعادتمندی بشریت در گرو محبت به امام زمان است . بذر محبت امام(ع) باید در قلب کودکان کاشته شود و پرورش یابد. اطاعت، زمانی تداوم پیدا می کند که همراه آن محبت نیز باشد. زمانی که محبت با اطاعت قرین گردد، ناهنجاری ها از بین می رود.
جناب آقای سید جواد زهرا پور عوامل انتقال محبت اهل بیت و امام زمان به فرزندان را وراثت، لقمه ی حلال، رعایت آداب شیر دادن ، انتخاب اسم زیبا برای کودکان، آموزش علمی به ایشان، بیان زیبایی های ظاهری و باطنی حضرت، تشویق فرزندان به حضور در مجالس دعا و … برشمردند.
ایشان در پایان سخنان خود از حضار خواستند به مطالعه ی کتاب «انتقال محبت خدا و اهل بیت به بچه ها»، کتاب «تو می آیی» آقای صفایی، ماهنامه ی «مشرق موعود»، مقاله ی «نقش خانواده در انتقال محبت امام زمان» بپردازند و به منظور ترویج فرهنگ مهدویت پژوهش های کاربردی را در این زمینه به عمل آورند.

موضوعات: فعالیت های پژوهشی  لینک ثابت



[دوشنبه 1397-02-10] [ 08:49:00 ق.ظ ]