مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع)، در روز پنج شنبه مورخ31/1/96 ، از ساعت 8 صبح تا 17 بعداز ظهربه مدت 1روز، کارگاه “آموزش جامع سامانه کتابداری"با کارشناسی آقای حسنوند را برگزار نمود.    

 

بنا بر درخواست کتابداران حوزه های علمیه استان سمنان و با پیگیری نماینده کتابداران و معاونت پژوهش استان مقدمات برگزاری دوره آموزشی سامانه جامع کتابداری با حضور 15 کتابدار از شهرهای مختلف استان، فراهم شد.

 کلاس با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و عرض خیر مقدم توسط نماینده کتابداران خانم بداقی آغاز شد.

استاد این دوره جناب آقای حسنوند مسئوول نهاد کتابخانه های حوزه های علمیه خواهران  مباحث خود را با سر فصل هایی به شرح ذیل ارائه نمودند:

1_ اطلاعات اولیه کتابداری ورود به سامانه

2_ انتقال اطلاعات به پایگاه تدوین و جامع

3_ گزارش های مدیریتی و انواع خروجی

 

 در طی دوره،  نحوه ورود به سامانه جامع کتابداری و ورود اطلاعات کتاب ،توسط کتابداران با راه های مختلف آموزش داده شد و به صورت عملی توسط استاد و سپس توسط کتابداران امتحان شد. واشکالات مربوطه توسط استاد برطرف شد.

در ادامه دوره و پس از صرف میان وعده و ناهار، آموزش ورود اطلاعات اعضای کتابخانه و کار با سیستم امانت سامانه جامع آموزش داده شد.

درپایان کلاس، استادبرای تشخیص نقاط قوت وضعف  کتابداران به هر یک ازانان، یک عنوان کتاب دادندو از آنان خواستندکه ، با توجه به مطالبی که در طی کلاس فراگرفته اند، ورود اطلاعات کنند تا میزان یاد گیری ا نان سنجیده شود .

در پایان جلسه از کتابداران در مورد نحوه برگزاری جلسه نظرخواهی شد.

جلسه با تقدیر و تشکر معاون پژوهش مدرسه وپذیرایی و اهداء هدایایی به مدعوین به پایان رسید.

  امید است با بهره گیری از نظرات آنان، سعی در انجام و برگزاری هر چه بهتر دوره های بعد شود.

 

 

موضوعات: اخبار مدرسه, فعالیت های پژوهشی  لینک ثابت



[پنجشنبه 1396-01-31] [ 08:32:00 ب.ظ ]