بازدید از کتابخانه دانشکده علوم قرآنی شاهرود
بازدید از کتابخانه دانشکده علوم قرآنی شاهرود
بازدید از کتابخانه دانشکده علوم قرآنی شاهرود

تاریخ برگزاری: 24/8/1402
کارشناس پژوهش دانشکده علوم قرآنی شاهرود گفت: امکان استفاده طلاب و دانشجویان از کتابخانه مجازی دانشکده علوم قرآنی فراهم شد.
به همت معاونت پژوهش مجتمع حوزوی امام جعفر صادق(ع) شاهرود(سطح 2 و 3) و به مناسبت “هفته کتاب و کتابخوانی” روز چهارشنبه مورخ 24/8/1402 طلاب و کادر این مجتمع از کتابخانه دانشکده علوم قرآنی شاهرود بازدید و با کتاب ها، پایان نامه ها و بخش های مختلف این کتابخانه آشنا شدند.
آقای جلالی (معاون پژوهش دانشکده علوم قرآنی)، بیان کرد: با توجه به نزدیک بودن رشته های دانشکده علوم قرآنی و رشته های موجود در حوزه های علمیه، باید زمینه های لازم جهت استفاده اساتید، دانشجویان و طلاب از امکانات کتابخانه ها فراهم شود. برای تسهیل در روند تحقق چنین هدفی، دانشکده علوم قرآنی اقدام به طراحی کتابخانه دیجیتال «دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم» و بارگذاری اطلاعات مربوط به کتاب ها و پایان نامه های این دانشکده در فضای مجازی نموده است تا طلاب و دانشجویان پس از جستجو _به صورت مجازی_ در کتاب های کتابخانه مجازی و اطمینان از وجود آن کتاب در کتابخانه، به دانشکده مراجعه نموده و کتاب را امانت بگیرند.
ایشان در مورد نحوه ثبت نام در این کتابخانه اظهار داشت: علاقه مندان به ثبت نام در این کتابخانه می توانند به آدرس اینترنتی http:// dlib.quran.ac.ir مراجعه کرده و از منوی ثبت نام در بالای صفحه با اطلاعات هویتی و مدارک درخواستی نسبت به ثبت نام اقدام و در قسمت کتابخانه گزینه کتابخانه دانشکده علوم قرآنی شاهرود را انتخاب نمایند . در پایان سیستم پیغام ثبت نام موفق را به کاربر اعلام می کند و طی 42 ساعت آینده با تایید دانشکده ثبت نام قطعی شده و دانشجویان و طلاب می توانند از خدمات کتابخانه دانشکده استفاده نماید . همچنین پس از قطعی شدن ثبت نام می توانند از طریق نام کاربری و رمز عبور که پس از ثبت نام قطعی توسط دانشکده به ایشان اعلام می شود، وارد پنل کاربری خود شده و با انتخاب کتابخانه دانشکده علوم قرانی شاهرود اطلاعات تمامی مدارک و کتاب ها را جستجو و رویت نموده در صورت نیاز نسبت به درخواست رزرو آن مدرک اقدام کنند.
در پایان معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) بیان داشت: مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) سطح 2 نیز قبل از سال 1394 اقدام به بارگذاری کتاب های کتابخانه این مدرسه در فضای مجازی نموده و طلاب و دانشجویان به صورت حضوری و مجازی می توانند از این کتابخانه استفاده می کنند.
لازم به ذکر است هر ساله کتابدار مدرسه برای طلاب جدیدالورود کارگاه «مهارت استفاده از کتابخانه دیجیتال» را برگزار می نماید تا طلاب با نحوه استفاده از این کتابخانه آشنا شوند.

موضوعات: مناسبت ها, اخبار مدرسه  لینک ثابت



[چهارشنبه 1402-08-24] [ 11:48:00 ق.ظ ]