اسلام ناب و اسلام آمریکایی از دیدگاه آیت الله خامنه ای

پژوهشگر :زهرا برومند

چکیده

اسلام که به معنای تسلیم بودن دربرابردین خداو پیامبر اکرم (ص)،نیرو و انگیزه ای فکری علیه ظالمین و به نفع مسلمین حرکت می کند واگراین نوع ازاسلام خالص و جامع باشدبه اسلام ناب محمدی (ص)تبدیل می شود که امام خامنه ای آن را اسلام ظلم ستیز و عدالت خواه و حامی مظلوم …معرفی کرده است و همچنین رهایی جوامع محروم از چنگال ظالمان است و وحتی سعادت کل جامعه بشری به این اسلام و حقیقت بستگی دارد.و درمقابل این اسلام ناب اسلام آمریکایی قرار داردو این اسلامی است که با طاغوت می سازد و درخدمت هدف های آمریکا قرار می گیرد.واسلام سیاسی به هیچ وجه از اسلام ناب جدا نیست بلکه این دو در یکدیگرآمیخته هستند. وآمریکا قصد دارداین اسلام ناب و سیاسی رابه گوشه مسجاد بکشاند ،و به اینکه دشمن چه می کند وچه انگیزه ای داردکار نداشته باشند این همان اسلام سکولار است.

مؤلفه های اسلام ناب محمدی ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم است که همواره یکی از پایه های اسلام ناب دفاع از مظلومین بوده است ،و تاآخراز آنها دفاع خواهدکرد، و ازدیگر مؤلفه های اسلام ناب اجرای حدود الهی ،عدالت محور،خدامحور،استکبار ستیزو عکس العمل ماجه جویانه در مقابل کفار و ظالم است.

مولفه های اسلام آمریکایی دوستی بادشمنان خدا،سلطه پذیری کفار،جدایی دین از سیاست،آزدی مطلق ،تاثیر پذیری از غرب ،اسلام وحدت شکنان و خشونت طلبان ،اسلام آمریکایی مقدس مآب هاو متجر ها وهدف،توجیه گر وسیله است. آمریکا براری رسیدن به اهداف شوم و جنایتکار خود از هیچ چیزی فرو گزار نمی کند و دوست و دشمن نمی شناسد و فقط هدف برای آن ها مهم است .

و باتوجه به تفاوت های میان این دو اسلام میتوان اسلام ناب را از اسلام آمریکایی شناخت و با کمک اسلام ناب انسان می تواند به سعادت کامل در هر دو دنیا رسید و باعث از بین رفتن این زیاده خواهان و مظلومان شد.

کلید واژه :اسلام ،اسلام ناب محمدی ،اسلام آمریکایی، ظالم ،دشمن،سعادت،مظلوم.

برای مطالعه تمام تحقیق می توانید روی کلمه دانلود کلیک کنید

 

 

 

موضوعات: مقالات  لینک ثابت



[چهارشنبه 1397-07-11] [ 08:29:00 ق.ظ ]