به نظر من اگر از طلاب حوزه های علمیه در اجتماع استفاده کاربردی بشود انگیزه آنها برای ادامه تحصیل فراهم می شود:
مثلاً:
1. طلابی که قدرت سخنوری دارند به جلسات و محافل معرفی شوند.
2. از طلابی که در زمینه مشاوره و راهنمایی توانمند هستند حمایت شود دفتر مشاوره تأسیس کنند
3. طلابی که در زمینه کار با کودک توانمند هستند در مهد کودک ها بکار گرفته شوند
4. طلابی که در زمین تدریس علوم دینی و قرآنی تخصص دارند در برگزاری دوره های آموزشی مورد استفاده قرار گیرند.
5. طلابی که در زمینه فعالیت های اجتماعی مثل نشر حجاب و اشاعه امر به معروف و نهی از منکر توانمند هستند در این زمینه از آنها استفاده شود
و …
متأسفانه رویکرد حوزه های علمیه خواهران این شده که یه عده خواهر را در محیطی بسته جمع کند، خوراک علمی در اخیارشان قرار دهد و آنها صرفاً به عنوان طلبه تحصیل گنند و رعایت حجاب و عفافش در جامعه نمود داشته باشد
این محدودیت باعث خستگی و بی انگیزگی خواهران طلبه برای ادامه تحصیل می شود.
شما در حوزه علمیه شاهرود، خواهران را طبق توانمدی هایی که دارند دسته بندی کنید و آنها را در سطح شهرستان و حتی روستاهای اطراف پخش کنید که توانمدی شان را به اجرا بگذارند و البته تحت حمایت حوزه و با اخذ مجوز از حوزه فعالیت داشته باشند
آن وقت خواهید دید که برای پیشرفت در کارشان حتماً خود را نیازمند دریافت آموزش های تخصصی تر از حوزه می دانند و با انگیزه بالا در صدد دانش افزایی برمی آیند
سلام دوست خوبم
تصمیم گرفتیم اصلی ترین مسئله مربوط به زن را در جامعه امروز بررسی کنیم وبرای رفع آن اقدام کنیم
دراین راستا به یاری سبز شما دوست عزیزنیازمندیم
لطفا وارد لینک شوید ومسئله ای را که به نظر شمامهمترین مسئله در دنیای امروز برای زنان هست را ثبت نمایید.
درصورت امکان راه حلی که به نظرشما می رسد رانیز بیان کنید
انشاالله بتوانیم قدمی هرچند کوتاه, در این مورد برداریم.
گروه مطالعات زنان موسسه آموزش عالی حوزوزی مجتهده امین(ره) https://kosar-esfahan.kowsarblog.ir/
سلام دوست خوبم
تصمیم گرفتیم اصلی ترین مسئله مربوط به زن را در جامعه امروز بررسی کنیم وبرای رفع آن اقدام کنیم
دراین راستا به یاری سبز شما دوست عزیزنیازمندیم
لطفا وارد لینک شوید ومسئله ای را که به نظر شمامهمترین مسئله در دنیای امروز برای زنان هست را ثبت نمایید.
درصورت امکان راه حلی که به نظرشما می رسد رانیز بیان کنید
انشاالله بتوانیم قدمی هرچند کوتاه, در این مورد برداریم.
گروه مطالعات زنان موسسه آموزش عالی حوزوزی مجتهده امین(ره) https://kosar-esfahan.kowsarblog.ir/
ای کاش میدانستید وقتی بزرگواری همچون سیدجوادذاکر ظهور کرد و طریق عاشقی خدا و اهلبیت را صاف و ساده بیان کرد و همگان را جذب هیئت کرد،بعد متأسفانه شخصی همچون مکارم شیرازی،او را مرتد و نجس معرفی کرد و بعد هم بیماری ناگهانی سید،همانوقت زمینهٔ بزرگ دیگری برای جایگیری شیطانیسم بجای هیئت حسینی،شکل گرفت و خود مرجع شیعه،عامل نابودی هیئت و سنگ بنای شیطان پرستی شد،دنبال چه میگردید مشکل از درونست که هنوز ۳۱۳ شیعه وجود ندارد،اگر بدنبال حقیقت هستید،اینه،اگر هم دارید کاسبی می کنید که ادامه بدید،موفق باشید.بای
عرض سلام و احترام
ممنون از مطلب مفیدی که ارائه دادید.
من دارم یه کاری در خصوص بررسی جامعه شناختی امر به معروف و نهی از منکر در شهر تهران انجام میدم ممنون میشم اگه تجربیات پژوهشیتون را در اختیار بنده قرار بدید و منابع ای رو جهت استفاده معرفی کنید.
با احترام فراوان
سنجری
خداقوت
—
امام صادق عليه السلام:
من تَعَلَّمَ العِلمَ و َعَمِلَ بِهِ و َعَلَّمَ لِلّهِ دُعِىَ فى مَلَكُوتِ السَّماواتِ عَظيما فَقيلَ تَعَلَّمَ لِلّهِ و َعَمِلَ لِلّهِ و َعَلَّمَ لِلّهِ؛
هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها به بزرگى ياد شود و گويند براى خدا آموخت و براى خدا عمل كرد و براى خدا آموزش داد.
شرح اصول کافی ج۱،ص۵۶
روز معلم گرامی باد http://alzahra-goldasht.kowsarblog.ir/