دیدار جمعی از طلاب با حجت الاسلام و المسلمین معصومی
مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع)، سطح(2)
روز سه شنبه مورخ 19/2/96، جمعی از طلاب مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع)، با هدف آشنایی با اصول و شیوه های تدوین کتاب، با حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای معصومی امام جمعه شهر رویان و مولف کتاب، دیدار داشتند.

 

 


در این دیدار حاج آقا ی معصومی عنوان داشتند که پژوهش مسئله انتقال ارزش های اسلامی با مردم است حال بحث اینجاست وضعیت ما نسبت به جهان در رابطه با پژوهش چگونه است؟
ایشان عنوان داشتند: خوشبختانه وضعیت پژوهش و تحقیقات در ایران اسلامی جایگاه مطلوب و رضایت بخشی دارد و دانشجویان و طلاب و اساتید ما در دانشگاه ها و حوزه های علمیه ، تحقیقات قابل مطرحی در سطح جهانی دارند.
ایشان ادامه دادند که: پژوهش را می توان به سه نوع تقسیم بندی کرد:
1_ پژوهش سنتی که در این پژوهش بین پژوهش و خطابه فرقی گذاشته نمی شود یعنی اعتقادبر این است که، پژوهش همان خطابه و خطابه همان پژوهش است لکن به صورت مکتوب . که مرحوم آیت الله فلسفی همین اعتقاد را داشتند و می فرمودند که: پژوهش همان خطابه است که باید دارای ظرف و قالب باشد.
2_ پژوهش مدرن که اول باید موضوع مشخص شود و بعد کار میدانی انجام گیرد یعنی به نوعی این پژوهش تلفیقی از معلومات نظری و میدانی است که طولانی و صعب و مشکل می باشد.
3_ پژوهش تجربی که در این نوع پژوهش شما یک موضوعی را چه اخلاقی چه اعتقادی چه سیاسی و… در نظر می گیرید و بعد تمام منابع اصلیش را پیدا می کنید بعد به فهرست مطالب این منابع مراجعه کرده و سر فصل ها را در نظر می گیرید عناوین و سر فصل های تکراری را حذف، و اصلی ها را نگه می دارید بعد با تحلیل و نگرش و رویکردو برداشت و ذوق هنری خودتان سر فصل های جدید را می پرورانید.که این نوع تحقیق بسیار کار سهل و آسانی است .

 

 

 

ایشان در پایان هم به مسئله انتخابات و معیار و ملاک های فرد اصلح برای ریاست جمهوری آینده اشاره کردند.

موضوعات: اخبار مدرسه, فعالیت های پژوهشی  لینک ثابت



[سه شنبه 1396-02-19] [ 08:38:00 ب.ظ ]