وبلاگ واحد پژوهش مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


بهمن 1396
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        



وبلاگ پژوهش مدرسه




جستجو






آمار

  • امروز: 116
  • دیروز: 101
  • 7 روز قبل: 538
  • 1 ماه قبل: 2152
  • کل بازدیدها: 145999




  • کاربران آنلاین

  • فطرس
  • مرضیه کرنوکر



  •   نشست «تحلیل جامعه شناختی جامعه اسلامی بعد از رحلت پیامبر(ص) با تاکید بر خطبه زهرا(س)»   ...

    روز دوشنبه 96/11/23 مقارن با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نشستی با عنوان « تحلیل جامعه شناختی جامعه اسلامی بعد از رحلت پیامبر(ص) با تاکید بر خطبه زهرا(س)» با حضور کارشناس محترم جناب آقای دکتر مهدی عباسی استاد دانشگاه و مدرس حوزه ی علوم اسلامی دانشگاهیان شاهرود در مدرسه علمیه برگزار گردید.

    ادامه »

    موضوعات: فعالیت های پژوهشی  لینک ثابت



    [دوشنبه 1396-11-23] [ 09:13:00 ق.ظ ]





      گزارش سیر مطالعاتی مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) سطح 2 شاهرود   ...

     

    روز دوشنبه مورخ  96/11/16 اولین جلسه سیر مطالعاتی، به همت مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) سطح 2 شاهرود، برگزار گردید.

    هدف از تشکیل این جلسه، آشنایی طلاب با چگونگی انجام سیرهای مطالعاتی بود.

     

     

    در ابتدای جلسه، استاد مربوطه «خانم مریم جبله» طریقه ی انجام سیر مطالعاتی را برای طلاب پایه های سوم مهر و سوم پاره وقت توضیح دادند و ایشان را به گروه های سه نفره و پنج نفره تقسیم نموده و با توجه به علاقه ی طلاب، سیر مطالعاتی مربوط به هر گروه را تعیین کردند.

    خانم جبله در ادامه جلسه، منبع های مطالعاتی مربوط به هر گروه را مشخص و از حضار خواستند تاریخ شروع و پایان مطالعه ی هر کتاب را به همراه خلاصه آن به ایشان تحویل دهند.

     

    موضوعات: اخبار مدرسه, فعالیت های پژوهشی  لینک ثابت



    [پنجشنبه 1396-11-19] [ 08:50:00 ق.ظ ]





      مسابقه کتابخوانی   ...

     

    با سلام و احترام خدمت تمامی طلاب گرامی

    واحد پژوهش مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) سطح 2 شاهرود در نظر دارد به مناسبت ایام دهه فجر مسابقه کتابخوانی با عنوان« روش مقاله نویسی » را از تاریخ96/11/16 الی 96/11/23 برگزار نماید.

    طلاب گرامی این مدرسه می توانند جهت شرکت در مسابقه بر روی کلمه مسابقه کتابخوانی کلیک نموده و پاسخ های خود را به آدرس الکترونیکی pazhohesh.kowsarbloy.ir ارسال نمایند.

     

    مسابقه کتابخوانی

     

    با تشکر

    معاونت پژوهش سطح 2 شاهرود

    فاطمه گلی

     

    موضوعات: اخبار مدرسه, فعالیت های پژوهشی  لینک ثابت



     [ 08:31:00 ق.ظ ]





      مثبت اندیشی و اثرات آن در زندگی ازدیدگاه آیات و روایات   ...

    مثبت اندیشی و اثرات آن در زندگی ازدیدگاه آیات و روایات

    نگارنده: طیبه علی بیگی

    چکیده

    زندگی انسان ها بازتاب افکار آن هاست. فکر عنصری زنده و خلاق بوده و انسان ها همواره با نوع تفکر خود و نگرشی که به جهان دارند، از یکدیگر متمایز می شوند. در رابطه با اندیشه انسان، دو جنبه ی تفکر مثبت و منفی مطرح است. مثبت اندیشی نحوه تفکر خوشبینانه و امیدوارانه به زندگی است که در آن انسان به جنبه های خوشایند و روشن زندگی خود توجه کافی می کند. در حقیقت این نوع تفکر فرد را قادر می سازد نسبت به رفتارها ، نگرش ها، احسان ها ، علایق و استعدادهای خود و دیگران برداشت و تلقی مناسبی داشته باشد و با حفظ آرامش و خونسردی بهترین و عاقلانه ترین تصمیم را بگیرد.

    اما اگر انسان و اندیشه هایش منفی باشد، یا او را برای همیشه متوقف کرده و یا به انحراف برده و در مسیری خارج از مسیر واقعی خلقت می کشاند. در واقع افکار منفی، افکاری بازدارنده و مخرب هستند که وقتی به ذهن راه یابند، تعمیم یافته و به سرعت تمام ذهن را اشغال می کنند. مطالعات انجام گرفته نشان می دهد که افراد مثبت اندیش در مقایسه با افراد منفی باف ، عمر طولانی تر و سلامتی بیشتری دارند. و از نظر شغلی به موفقیت های بیشتری دست می یابند همینطور زندگی خانوادگی آن ها از استحکام بیشتری برخوردار بوده و  در مقابله با رویدادهای تنش زای خانواده با برنامه ریزی و خویشتن مداری مقابله می کنند.

    در منابع اسلامی از مهم ترین فضایلی که در رشد و تکامل انسان ها و نیزدر وحدت و تکامل مادی و معنوی جامعه نقش به سزایی دارد، مثبت اندیشی و خوش بینی است. آیات قرآن و سخنان اهل بیت علیهم السلام نیز این نوع نگرش را تایید کرده، راهکارهایی را در جهت رسیدن به آن ارائه می دهند. ترتیب اثر ندادن به سوء ظن و بدبینی ، پرهیز از پیش داوری و قضاوت عجولانه، نیک انگاری، محبت و همبستگی، صله رحم، توکل، توجه به حضور خداوند، امید به خدا و آینده و توجه به جنبه های مثبت زندگی و تفسیر عقلانی و منطقی رویدادها و وقایع و انتظار مثبت از آینده و تمرین و تکرار، از مهم ترین این راهکارها در جهت زدودن افکار منفی و رسیدن به نتیجه مطلوب مطرح شده است.

    کلیدواژه: مثبت، مثبت اندیشی،حسن ظن،سوءظن،بدبینی،شادی

    موضوعات: چکیده تحقیق پایانی  لینک ثابت



    [سه شنبه 1396-11-17] [ 08:23:00 ق.ظ ]






      خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

     
     
    وبلاگ پژوهش مدرسه