وبلاگ واحد پژوهش مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


فروردین 1396
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  



وبلاگ پژوهش مدرسه




جستجو






آمار

  • امروز: 89
  • دیروز: 101
  • 7 روز قبل: 538
  • 1 ماه قبل: 2152
  • کل بازدیدها: 145999




  • کاربران آنلاین

  • زفاک
  • avije danesh
  • خادم المهدی
  • زهرا پورپيرعلي



  •   برگزاری اولین دوره کارگاه آموزشی" آموزش جامع سامانه کتابداری "   ...

    مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع)، در روز پنج شنبه مورخ31/1/96 ، از ساعت 8 صبح تا 17 بعداز ظهربه مدت 1روز، کارگاه “آموزش جامع سامانه کتابداری"با کارشناسی آقای حسنوند را برگزار نمود.    

     

    بنا بر درخواست کتابداران حوزه های علمیه استان سمنان و با پیگیری نماینده کتابداران و معاونت پژوهش استان مقدمات برگزاری دوره آموزشی سامانه جامع کتابداری با حضور 15 کتابدار از شهرهای مختلف استان، فراهم شد.

     کلاس با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و عرض خیر مقدم توسط نماینده کتابداران خانم بداقی آغاز شد.

    استاد این دوره جناب آقای حسنوند مسئوول نهاد کتابخانه های حوزه های علمیه خواهران  مباحث خود را با سر فصل هایی به شرح ذیل ارائه نمودند:

    1_ اطلاعات اولیه کتابداری ورود به سامانه

    2_ انتقال اطلاعات به پایگاه تدوین و جامع

    3_ گزارش های مدیریتی و انواع خروجی

     

     در طی دوره،  نحوه ورود به سامانه جامع کتابداری و ورود اطلاعات کتاب ،توسط کتابداران با راه های مختلف آموزش داده شد و به صورت عملی توسط استاد و سپس توسط کتابداران امتحان شد. واشکالات مربوطه توسط استاد برطرف شد.

    در ادامه دوره و پس از صرف میان وعده و ناهار، آموزش ورود اطلاعات اعضای کتابخانه و کار با سیستم امانت سامانه جامع آموزش داده شد.

    درپایان کلاس، استادبرای تشخیص نقاط قوت وضعف  کتابداران به هر یک ازانان، یک عنوان کتاب دادندو از آنان خواستندکه ، با توجه به مطالبی که در طی کلاس فراگرفته اند، ورود اطلاعات کنند تا میزان یاد گیری ا نان سنجیده شود .

    در پایان جلسه از کتابداران در مورد نحوه برگزاری جلسه نظرخواهی شد.

    جلسه با تقدیر و تشکر معاون پژوهش مدرسه وپذیرایی و اهداء هدایایی به مدعوین به پایان رسید.

      امید است با بهره گیری از نظرات آنان، سعی در انجام و برگزاری هر چه بهتر دوره های بعد شود.

     

     

    موضوعات: اخبار مدرسه, فعالیت های پژوهشی  لینک ثابت



    [پنجشنبه 1396-01-31] [ 08:32:00 ب.ظ ]





      کارگاه مهارت   ...

    هم اکنون:

     کارگاه مهارت انجام پژوهش گروهی در سالن اجتماعات مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود

    موضوعات: اخبار مدرسه  لینک ثابت



    [دوشنبه 1396-01-28] [ 09:51:00 ق.ظ ]





      برگزاری کارگاه آموزشی" نشریه نویسی"   ...

    مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع)، در روز  شنبه مورخ  26/1/96،دوره آموزشی"نشریه نویسی  “با کارشناسی سر دبیر نشریه مدرسه، خانم زلیخا شاه علی را برگزار نمودند.

     ایشان بحث خود را در مورد نشریه نویسی آغاز کردند.

    مطالب گفته شده در این جلسه:

    1)نقش ها و کارکردهای مطبوعات در جامعه عبارتند از:فرهنگ سازی_توازن و تعادل سیاسی در جامعه_اتحاد و همبستگی آموزش جامعه اطلاع رسانی_ تفریح و سر گرمی

    2)موانع تاثیر گذاری نشریات:فراوانی نشریات_روز آمد نبودن_ به کار گیری قالب های نادرست_ فقدان مطالعه_ مشکلات درون ساز

    3)در نشریات حوزوی باید مطالب ارزشمند و صحیح بیان شود حریم خصوصی افراد رعایت شود.

    ایشان در ادامه فرمودند:قبل از دست بردن به قلم و نویسندگی باید بدانیم1_ برای چه کسانی می نویسیم2)آن ها چه نیاز های فطری و اصلی دارند.3)راه پاسخ گویی به نیاز ها چیست.4)آن ها را چگونه با قالب و زبان خودمان هماهنگ سازیم.

     

    ایشان  در ادامه بیان داشتند:  

    عواملی که باعث نا کار آمدی نشریات است:1_ هدفمند نبودن 2_ قالب های محدود مطبوعاتی 3_ ادبیات و نگارش ضعیف4_ بی توجهی به مسائل حوزوی 5_ تولیدی نبودن6_ صفحه آرایی ضعیف 7_ فاصله انتشار

    ویژگی های سوژها در مطبوعات:1_ تازگی 2_تضاد 3_در بر گیری 4_شهرت 5_ توجه نیاز به مخاطب

      قالب های اصلی مطبوعات(1_خبر:ارزش های خبری عبارتند از در برگیری_شهرت_فراوانی و تعداد و مقدار_ مجاورت_ زمان و تازگی رویداد.  

    انواع سبک خبر: 1_هرم وارونه2_ تاریخی 3_ تاریخی همراه بالید

    2_گزارش

    انواع گزارش:1_ گزارش های خبری 2_تحقیقی 3_علمی و تخصصی

     3_مصاحبه:یعنی پرسش و پاسخ میان دو نفر که 3 شیوه مصاحبه وجود دارد: 1_رودررو 2_ کتبی 3_تلفنی

    4_مقاله

     ویژگی های مقالات مطبوعاتی:1_ از نظر حجم محدودند 2_ امتداد خبر یا پدیده هستند. 3_ مسئله محورند4_ تابع فضای رسانه ای است.

     قالب های فرعی مطبوعات(داستانی، سرمقاله، یادداشت، نقد و بررسی، تفسیر، خاطره، شعر و قطعه، ادبی، مشاوره، خواندنی، میزگرد، زندگی نامه، مناجات نامه، پاسخ به پرسش های مذهبی، ترجمه، خلاصه نویسی، دیدگاه خوانندگان پند و اندرز، معرفی کتاب و سایت و نرم افزار …جدول و مسابقه)

     

    در پایان ایشان از  مخاطبین خواستند که با توجه به مطالب گفته شده به نقد و ارزیابی یک نشریه علمی_پژوهشی بپردازند.

    موضوعات: اخبار مدرسه, فعالیت های پژوهشی  لینک ثابت



    [شنبه 1396-01-26] [ 08:41:00 ب.ظ ]





      برگزاری میزگرد"بررسی چالش های فراروی پژوهش گروهی "   ...

    روز دوشنبه21/1/96، با هدف بررسی موانع پژوهش گروهی میزگردی با عنوان” بررسی چالش های فراروی پژوهش گروهی"در مدرسه برگزار گردید.
    بعد از خانم جهازی، خانم جبله به عنوان ناظر و مدیر هسته پژوهشی شرحی از میزان عملکرد گروه ها رابیان داشت و به منظور ارتقاء و تسریع در انجام فعالیت ها پیشنهاداتی را ارائه داد که مورد قبول اعضاء قرار گرفت.

    دراین جلسه خانم جهازی به بیان چالش های پژوهش گروهی پرداختندوگفتندکه:موانع پژوهش گروهی زیادند که ما به مهمترین ان ها اشاره می کنیم.
    1_چالش های انگیزشی: عدم تمایل به شرکت در گروه های پژوهشی به دلیل این که از فواید و نتایج کار گروهی اطلاع ندارند و کار گروهی را به منزله ی زیر دست بودن و گم شدن شخصیت تلقی می کنند.
    2_ چالش ساختاری: در هر کار گروهی باید نقش های مجزا و مستقل بر اساس سابقه و پیشینه ی علمی و پژوهشی اعضای گروه متناسب با وظیفه تعریف شده برای هر یک از آنان در نظر گرفته شود تا از فکر و اندیشه تک تک آنان استفاده گردد ولی گاهی به دلیل ناموزون بودن ساختار و تداخل وظایف اعضاء امکان شناسایی سهم تولید یک فکر و اندیشه توسط هر یک از اعضاء از بین می رود.
    چالش مدیریتی:پدید آوردن این ساختار منسجم و هدفمند برای گروه های پژوهشی نیازمند به مدیریتی همه جانبه است که توسط یکی از اعضای گروه اعمال می شود این مدیر وظیفه دارد تا بر ساختار گروه های پژوهشی نظارت کند. و مدیر موظف است که جهت حفظ ساختار تیمی، هماهنگی، ارتباطات و انسجام فعالیت ها و تقسیم عادلانه وظایف را بر عهده گیرد و این مهم در صورتی محقق می شود که یک مدیر کار آمد وظایف اعضاء را مشخص نموده و هماهنگی و انسجام لازم را در جهت تولید و برونداد آثار پژوهشی در قالب کتاب یا مقاله اقدام نمایند.

    چالش اخلاقی:تک تک اعضای گروه در صورتی حاضرند که در گروه های پژوهشی فعالیت داشته باشند که حرمت و جایگاه شخصیتی آن ها در تعامل با افراد گروه حفظ گردد.و چون بعضی از افراد گروه، شأن و احترام دیگر اعضاء را در نظر نگرفته و بی اخلاقی هایی در مراحل انتشار مقاله های گروهی انجام می دهند و یا نظرات دیگر اعضاء را در رابطه با محتوا و ساختار اثر در نظر نمی گیرند،لذا افراد از شرکت در آن گروه انصراف داده و به پژوهش فردی روی می آورند.
    چالش های مالی: سرانه های پژوهشی که از طرف مرکز به حساب مدارس واریز می گردد بسیار کم بوده و تامین هزینه دستمزد پژوهشگران را نمی کند تامین اعتبار و حمایت مالی از پژوهشگران سبب تسهیل پژوهش های نو و کار آمد می شود.متاسفانه سهم تحقیقات در تصمیم گیری های مالی مرکز بسیار کم می باشد.
    هر کدام از چالش های فوق الذکر امکان دارد باعث متلاشی شدن گروه گردد که باید هر یک ازاین ها مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.
    ایشان در پایان عنوان داشتند که: برای تولید یک اثر پژوهش گروهی نیاز به مشارکت تعدادی از دانش پژوهان متخصص بادانش مناسب، تعهد کاری و نقش های مجزا و منابع درست که توسط رهبری و مدیریتی پویا زمینه انسجام و ارائه مناسب صورت گیرد تا تعارض های احتمالی موجود میان آن ها برطرف گردد. و شاهد شکل گیری گروه های تخصصی پژوهشی پایدار با تولید آثار علمی تاثیر گذار باشیم.

    موضوعات: اخبار مدرسه, فعالیت های پژوهشی  لینک ثابت



    [دوشنبه 1396-01-21] [ 08:27:00 ب.ظ ]





      دیدگاه مستشرقین و اندیشمندان درباره نهضت عاشورا (تهیه و تنظیم: سمیه ابوترابی)   ...

    چکیده:

    در باب شیعه هزاران اثر ارزشمند درباره حماسه عاشورا و حماسه سازان عاشورا وجود دارد، اما انگیزه از انتخاب این موضوع، شناخت دیدگاه دیگر آزادی خواهان غیرمسلمان و مسلمان جهان پیرامون این حادثه جاودانه، می‏باشد و همچنین کسب معرفت بیشتر و هم ارادت به اهل بیت می باشد.

     این مقاله پیرامون موضوع، دیدگاه مستشرقین و اندیشمندان درباره نهضت عاشورا می باشد؛ ودر آن دیدگاه متفکرین و صاحب‏نظرانِ شرق شناس و خاورشناس، غربی یا شرقی، مسلمان و غیرمسلمان، به خصوص کسانی که مطالعه درباره عاشورا و امام حسین علیه‏السّلام به طور مفصّل و مبسوط داشته اند، جمع آوری شده است.

    در طول تاریخ انقلاب ها و نهضت های زیادی اتفاق افتاده است، اما همواره یا بعد از مدتی و گذشت اندک زمانی دچار فراموشی شده اند یا با راهیابی بدعت ها و تحریف ها مسیر اصلی آن ها منحرف گردیده است. ولی ، این انقلاب جاودانه بشری، نه تنها دچار نسیان نگردیده، بلکه محبوبیت آن نزد اقوام غیر عرب بیشتر از خود قوم عرب گردیده است؛ و این امر ضرورت پرداختن به شرح و بیان  تأثیرات این انقلاب جاودانه را در بین غیرمسلمانان، ایجاب می کند؛ و هم راهی برای توجه دادن به اصل و ریشه و پیام آن بدون داخل نمودن انحرافات و بدعت هامی باشد؛ که نتیجه آن بازگشت و تعصب کسانی شود که به علت جهالت از مسیر حسینی خارج شده و تفسیر غلطی از این نهضت دارند و سرسختانه هم خود را سهامدار و پیرو فرهنگ عاشورا و حضرت اباعبدالله علیه السّلام می دانند و با خیالبافی‏ها و احساسات کورکورانه جاهلی و بدون مطالعه براین عقیده اصرار ورزیده و بهانه به دست دشمنان مغرض و ستم خورده شیعه می‏دهند که با فریفتن افکار عوام ساده لوح به اصطلاح دوستدار خاندان اهل بیت علیهم السلام، مسیر تأثیر گذاری این انقلاب برای رهایی و آزادی انسان ها از بند ذلت و رسیدن به سعادت را تغییر دهند. ولی با این حال پیام ها و تأثیرات نهضت عاشورا در بین همگان بجامانده است.

     

    کلید واژه: مستشرقین، خاورشناسان، عاشورا، امام حسین علیه‏السلام، متفکرین غیرمسلمان و…

    موضوعات: چکیده تحقیق پایانی  لینک ثابت



    [یکشنبه 1396-01-20] [ 08:46:00 ب.ظ ]





      کارگاه آموزش کوثر بلاگ   ...

    شنبه 19 فروردین ماه 1396 ؛ چهارمین جلسه آموزش کوثر بلاگ

    مباحث مطرح شده :

    نحوه انتشار مطلب از کوثر نت در کوثر بلاگ.

    مرور مباحث قبل شامل :

    ارسال نظر برای وبلاگ های دیگر و مشاهد نظرات .
    نحوه تغییر عکس پروفایل .
    نحوه بارگذاری عکس از دو طریق ( انتقال از سیستم و مستقیم از اینترنت ).
    ارسال مطلب جدید.
    مشاهده پیام ها .
    و در نهایت رفع اشکال ، پرسش و پاسخ .

    موضوعات: اخبار مدرسه  لینک ثابت



     [ 09:55:00 ق.ظ ]





      برگزاری کارگاه مهارت جستجوی منابع علمی در اینترنت   ...

    ترم جاری ، نیم سال دوم 95-96 کارگاه مهارت جستجوی منابع علمی در اینترنت ، به همت واحد پژوهش مدرسه و توسط سرکار خانم مریم جبله برگزار می گردد .

    مهارت جستجوی اینترنت

    محتوای کلی این کارگاه :

    • نحوه جستجو عناوین تحقیق در منابع موجود اینترنتی
    • آشنایی با مقالات علمی - پژوهشی و نحوه استفاده از آنها
    • طریقه بارگذاری و ذخیره نمودن مقالات
    • نحوه دسته بندی مطالب برای استفاده های بعدی

    کارگاه مدرسه شاهرود

     

    موضوعات: اخبار مدرسه  لینک ثابت



     [ 09:43:00 ق.ظ ]





      برگزاری کلاس "وبلاگ نویسی" برای اعضای کانون پژوهش   ...

    برگزاری کلاس “وبلاگ نویسی” برای اعضای کانون پژوهش

    مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع)، سطح(2)

    مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع)، در روز شنبه مورخ19/1/96،دوره آموزشی"وبلاگ نویسی"با کارشناسی خانم بنت الهدی اشرفی را برگزار نمودند.    

     

    در این جلسه خانم اشرفی به اعضای کانون پژوهش، (نحوه انتشار مطلب از کوثرنت به کوثربلاگ، ارسال نظر برای وبلاگ های دیگر و مشاهده نظرات، نحوه تغییر عکس پروفایل، نحوه بارگذاری عکس از دو طریق “انتقال از سیستم و مستقیم از اینترنت"، ارسال مطلب جدید، مشاهده پیام ها، رفع اشکال و پرسش و پاسخ)،را آموزش دادند.

     

    موضوعات: اخبار مدرسه, فعالیت های پژوهشی  لینک ثابت



    [شنبه 1396-01-19] [ 08:25:00 ب.ظ ]





      برگزاری کارگاه آموزشی"آشنایی بااصول و روش های پژوهش"   ...

    مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع)، در روز شنبه مورخ19/1/96، کارگاه آموزشی” آشنایی با اصول و روش های پژوهش"با کارشناسی جناب آقای دکتر مهدی طالع زاری را  برگزار نمودند.

     

    هدف از تشکیل این کارگاه آشنایی با طرح تحقیق نویسی و کسب مهارت های لازم برای کشف اطلاعات بود.

      آقای طالع زاری در ابتدای جلسه به بیان ارکان تحقیق( نیاز سنجی، کشف اطلاعات، مدل سازی)،پرداختند.

    ایشان در ادامه محورهای کلیدی نیاز سنجی، مهارت های کشف اطلاعات، تعریف نیاز،چگونگی ایجاد کشش روحی، راه تشخیص نیاز و میزان اهمیت آن را برای دانش پژوهان بیان نمودند.

     

    موضوعات: اخبار مدرسه, فعالیت های پژوهشی  لینک ثابت



     [ 08:21:00 ب.ظ ]





      راه کار هایی برای حل حسادت فرزند دوم   ...

     به همت مریم مهری

    ورود فرزند دوم به خانواده برای کودک اول بحران زندگی را به وجود می آورد. او که تا آن زمان مورد توجه والدین بوده است با آمدن نوزادی دیگر موقعیتش را در خطر می بیند و احساس ناخوشایندی پیدا می کند.

    گاهی اوقات حسادت خود را به صورت تغییر رفتار خود نشان  می دهند ، مثلا رختخواب خود را تر می کند و یا به مکیدن انگشت شست خود مبادرت می کند و گاهی اوقات از خوردن غذا خودداری می کند ویااز برخورد با اشیا ترس نشان می دهد هدف بچه ازاجرای این گونه اعمال جلب توجه مادر ومنحصر کردن علاقه ومحبت او نسبت به خویش است .اهمیت دادن به کودک ونظرخواهی از او،این احساس رادر کودک به وجود می آورد که هنوز برای خانواده اش عزیز است واحساس بزرگی می کند برای کودکی که به نوزاد جدید حسادت می کند راه های زیر پیشنهاد می شود:

    1) او را به فعالیت های مربوط به شیرخوار شرکت دهید تا احساس طردشدن نکند.

    2) به او یاد بدهید چگونه نوزاد را بغل کند و در طول روز به او اجازه بدهید نوزاد را در آغوش بگیرد.

    3) رفتار های مناسب کودک را تشویق کنید : تو خیلی خوب کمک می کنی.

    4) واکنش های نوزاد را برایش توضیح دهید ، مثلا بگویید او دوست دارد تو به آرامی با او رفتار کنی این توضیحات موجب بهتر شدن روابط بین آنان و لذت بردن از وجود یکدیگر خواهد شد.

    منبع :سایت بیتوته

    موضوعات: شهید  لینک ثابت



    [سه شنبه 1396-01-15] [ 10:34:00 ق.ظ ]





      فواید لبخند زدن   ...

     

     

    1)لبخند جذابتان می کند

    2)لبخند حال و هوایتان را تغییر می دهد دفعه بعدی بعدی که احساس بی حوصلگی و ناراحتی کردید لبخند بزنید، لبخند به بدن حقه می زند.

    3)لبخند زدن مسری است (لبخند زدن برایتان شادی می آورد با لبخند زدن فضای محیط راهم شادتر کنید و اطرافیان را مانند آهن ربا به سمت خود می کشید.

    4)لبخند زدن استرس راازبین می برد .با لبخند زدن استرستان را کم کنید و وارد عمل شوید.

    5)لبخند زدن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

    6)لبخند زدن فشار خونتان را پایین می آورد.

    7)لبخند زدن اندورفین، سروتونین و مسکن های طبیعی بدن را آزاد می کند.

     

    حالاسعی کنید بدون ازبین رفتن آن لبخند به یک مسئله منفی فکر کنید ، خیلی سخت است وقتی لبخند می زنیم بدن ما به بقیه بدن پیغام می فرستد که (زندگی خوب پیش می رود) پس با لبخند زدن از افسردگی ،استرس و نگرانی دور بمانید.

     

    منبع :سایت بیتوته

     

    این مطلب توسط سرکارخنام مریم مهری تهیه شده است .

    موضوعات: پزشکی  لینک ثابت



     [ 10:28:00 ق.ظ ]





      ویتامین D نیاز بدن در 50 سالگی   ...

     این مطلب به همت سرکارخانم مریم مهری جمع آوری شده است

    ویتامین دی

    همزمان با افزایش سن کمبود ویتامین دی دور از ذهن نیست ومعمولا درمیان زنان 50ساله کمبود ویتامین دی بسیار شایع است.کمبود ویتامین دی دراین دوران باعث ضعیف شدن استخوان ها،مشکلات خلقی ،درد مفاصل وحتی افزایش احتمال ابتلا به برخی از سرطان ها می شود .همه زنان 50ساله وبالا تر باید از نظر کمبود ویتامین دی مورد بررسی قرار بگیرند .محققان معتقدند که زنان دراین سن باید روزانه 1000تا2000واحد بین المللی ،ویتامین دی مصرف کنند .حتی اگر ویتامین دی بدن بسیار پایین باشد ممکن است پزشک حتی تا 50هزار واحد هم ویتامین دی تجویز کند.

     

    منبع : آنچه زنان باید بدانند ، سمیه معصومی ، ص 139

     

    موضوعات: شهید  لینک ثابت



     [ 10:24:00 ق.ظ ]





      چرا موقع دعا به جانب آسمان توجه می کنیم ؟   ...

    جمع آوری این مطلب به همت سرکارخانم مریم مهری طلبه سطح دو ، انجام گرفته است :

     

    فلسفه این که چرا در موقع دعا دست به جانب آسمان بلند می کنیم و حال آنکه خدای متعال می فرماید:

     {وَلِلهِ المَشرِقُ وَالمَغرِبُ فَاَینَما تُوَلّوا فَثَمَّ وَجهُ اللهِ1}

    برای خداست مشرق ومغرب پس هرکجا بنگرید همانجا جلوه خداست.

    جواب این است که عبدلله بن سبا از امیرالمومنین (ع)سوال نمود: یا امیرالمومنین مگر خدای متعال درهمه مکانها نیست؟

    حضرت فرمود : چرا ؟

    پرسید پس چرا موقع دعا دست به جانب آسمان برمی داریم؟

    حضرت فرمود: آیا این آیه را نخوانده ای که می فرماید: {وَفِی السَّماءِ رِزقُکُم وَما تُوعَدونَ2}

    یعنی رزق شما در آسمان است و آنچه که خدا به شما وعده داده در آسمان است .

    امام صادق (ع) فرمود: خداوند متعال امر فرموده به دوستان و بندگانش که دستها را به سوی عرش دراز کنند چون عرش الهی معدن رزق است.

    پیغمبراکرم (صلی الله علیه و آله و السلم) نیز فرمودند: {وَارفَعُوااَیدِیَکُم بِالدُّعاءِ3} : بالا ببرید دستانتان را برای دعا.

    دیگر اینکه ملائکه ای که مقدرات انسان وهمه عالم را تعیین می کنند درآسمان ها هستند .

    1.سوره بقره آیه 115

    2.سوره ذاریات آیه 22

    3.بحارالنوار ج93.ص309

     

    منبع : درمان معنوی ،  امیرملک محمودی ، ص 101

     

     

    موضوعات: پرسش و پاسخ  لینک ثابت



     [ 10:16:00 ق.ظ ]





      راه هاي نفوذ تربيت غربي و راهكارهاي جلوگيري از آن (پژوهش گروهی)   ...

    چكيده

    دشمنان اسلام همواره به دنبال این بوده و هستند که به هر صورت ممکن که می توانند به اسلام ضربه بزنند آنها انواع ابزارها را آزموده اند تا به این نتیجه رسیده اند که بهترین حالت ممکن وارد شدن از راه جنگ نرم که بهترین راه نفوذ می باشد وارد عمل شوند.

    در این تحقیق سعی شده است به گوشه ای از فعالیت های خزنده دشمنان در حوزه های مختلف نفوذ اشاره شود.

    البته هدف اصلی آن دشمن شناسی و شناسایی ابزارهای آن است نه دشمن هراسی. نخستین شرط پیروزی بر دشمن آگاهی از امکانات ، توانمندی ها و نوع فعالیت ها و آرایش نیروهای او است. بنابراین سعی شده است که با داشتن یک نگاه واقع بینانه راه های نفوذ دشمنان و تأثیرات آنان بر جوانان ما و مردم و تربیت آنان به صورت مستقیم و غیر مستقیم را بیان نمود تا بتوان توان  رویارویی با این راه ها را به دست آورد.

    كليد واژه: تربيت، غربي، نفوذ.

    موضوعات: چکیده تحقیق پایانی  لینک ثابت



    [پنجشنبه 1396-01-10] [ 08:58:00 ب.ظ ]






      خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

     
     
    وبلاگ پژوهش مدرسه