وبلاگ واحد پژوهش مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31



وبلاگ پژوهش مدرسه




جستجو






آمار

  • امروز: 4
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 420
  • 1 ماه قبل: 1931
  • کل بازدیدها: 145461




  • کاربران آنلاین

  • نویسنده محمدی



  •   رونمایی از کتاب های اساتید و طلاب   ...
    رونمایی از کتاب های اساتید و طلاب
    رونمایی از کتاب های اساتید و طلاب


    به همت مجتمع حوزوی امام جعفر صادق(ع) شاهرود، به مناسبت «هفته پژوهش» روز دوشنبه مورخ 1402/9/27 مراسم رونمایی از کتاب های اساتید و طلاب این مجتمع برگزار شد.
    در این مراسم پس از قرائت قران، هر یک از نویسندگان به معرفی کتاب های خود پرداخته و خلاصه ای از متون تالیفی خود را برای حضار توضیح دادند. عناوین کتاب ها عبارتند از: ۱. “حقوق و تکالیف زوجه (در عده رجعی)” نوشته خانم عشرت مشاوره؛ “عصمت انبیاء در امور شخصیه از دیدگاه مفسرین فریقین” نوشته خانم مژگان عامری؛ سبک زندگی سیاسی پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) نوشته بهنوش آجودانی؛ “عوامل مؤثر بر سلامت اجتماعی انسان در قرآن کریم” نویسنده ملیحه السادات موسوی؛ “رضایتمندی در خانواده” نویسنده اکرم کریمی؛ “حرز لانه پرندگان اهلی و حدسرقت از آن” نویسنده بهنوش آجودانی؛ “اهمیت و دلایل حرمت اهانت به شعائر الهی” نویسنده زینب احمدی؛ “بهداشت روانی در نوجوانان” نویسنده ملیحه السادات موسوی؛ “ضمان دارندگان حیوان از منظر فقه و حقوق” نویسنده بهنوش آجودانی.
    در پایان، رونمایی از کتاب ها توسط خانم معصومه گرزین “مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام جعفر صادق(ع)” و خانم مریم فتحعلی “استاد مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) شاهرود صورت گرفت و از نویسندگان کتاب ها، کتابداران مجتمع و برترین های پژوهشی تجلیل شد.

    تاریخ برگزاری: 1402/9/27

    موضوعات: مقالات, اخبار مدرسه  لینک ثابت



    [دوشنبه 1402-09-27] [ 01:21:00 ب.ظ ]





      هفته پژوهش   ...
    هفته پژوهش
    هفته پژوهش

    به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) شاهرود، به مناسبت «هفته پژوهش» روز شنبه مورخ 18/9/1402 بروشوری با عنوان ” راهکارهای تحقق تولید علم و نوآوری از دیدگاه مقام معظم رهبری ” در “هفته پژوهش” تهیه و تنظیم شد.

    محتوای این بروشور بیانگر این است که تولید علم اولویت توسعه هر کشوری است و بی‌تردید توانمندی، توسعه و استقلال واقعی کشورها نسبت مستقیمی با توانایی آن کشورها در تولید علم دارد و تمام کشورها در تلاش برای رسیدن به خودکفایی علمی و توسعه علم و دانش می‌باشند. برای تحقق این هدف در کشور مقام معظم رهبری راهکارهایی را پیشنهاد داده اند که با عمل به آن ها می توان کشور را از لحاظ علمی به بالاترین درجه رساند و زمینه پیشرفت کشور را فراهم آورد برخی از این راهکارها عبارتند از: 1. جهاد علمی در تولید علم 2. ایجاد روحیه خودباوری 3. داشتن نگاه پژوهشگرانه .

     

     

    موضوعات: اخبار مدرسه  لینک ثابت



    [شنبه 1402-09-18] [ 01:15:00 ب.ظ ]





      برگزاری نشست علمی با عنوان «شفاعت، توسل و زیارت در قرآن و روایات»   ...
    برگزاری نشست علمی با عنوان «شفاعت، توسل و زیارت در قرآن و روایات»
    برگزاری نشست علمی با عنوان «شفاعت، توسل و زیارت در قرآن و روایات»
    برگزاری نشست علمی با عنوان «شفاعت، توسل و زیارت در قرآن و روایات»

    با همکاری معاونت پژوهش مجتمع حوزوی امام جعفر صادق علیه السلام (سطح ۲و ۳و ۴) و دانشکده علوم قرآنی به مناسبت «هفته کتاب و کتابخوانی» در روز دوشنبه مورخ 13/۰۹/1402 نشست علمی با عنوان «شفاعت، توسل و زیارت در قرآن و روایات» با کارشناسی آقای دکتر داوود صائمی ، عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی برگزار شد.

    دکتر صائمی گفت : ریشه بت پرستی در خداپرستی است چون انسان فطرتا خداجو است و همه ی انسان ها وقتی مضطر می شوند آن موقع از اعماق وجودشان یکی را صدا می زنند.
    وقتی جوان به سن 18 سالگی می‌رسد، فطرتش دنبال حقیقت است ؛ چون نهادش آماده به سمت خداست و البته در این سن بیشتر هم گول می خورد.
    وی در ادامه گفت : عابد به صحیح یا غلط یک چیز را به عنوان رب می گیرد؛ بت یا خدای واحد.
    ایشان در مورد «رب» گفتند :
    شخصیتی رب است که شأنی از خدا می‌گیرد؛ چون خود را مدیون او می داند. این خضوع برای ادیان دین ،عبادت است . یعنی رب چهره ی اله می گیرد.
    هر معبودی اله است ولی هر الهی معبود نیست و هر الهی رب است.
    دکتر صائمی در ادامه اظهار داشت: ما اهل بیت را در طول خدا میگیریم و اگر در عرض خدا بگیریم می‌شود شرک.
    دکتر صائمی چنین ادامه داد :
    موضوع نزاع ما با وهابیت درباره حیات اهل بیت(ع) نیست بلکه راجع به ممات آنهاست.
    ما باید درپاسخگویی به شبهات وهابیت بیشتر خود را آماده کنیم با مطالعه ی بیشتر و تحقیق و پژوهش ؛ زیرا
    تفکر داعش زاییده ی تفکر وهابیت است.
    دکتر صائمی در پایان به سوالات و شبهات مطرح شده پاسخ دادند.

    موضوعات: مناسبت ها, اخبار مدرسه, فعالیت های پژوهشی  لینک ثابت



    [دوشنبه 1402-09-13] [ 10:15:00 ق.ظ ]





      نشست علمی با عنوان «نقد کتاب جهاد و نظام دفاعی در قرآن نوشته آقای دکتر احمد نظری»   ...
    نشست علمی با عنوان «نقد کتاب جهاد و نظام دفاعی در قرآن نوشته آقای دکتر احمد نظری»
    نشست علمی با عنوان «نقد کتاب جهاد و نظام دفاعی در قرآن نوشته آقای دکتر احمد نظری»

    با همکاری معاونت پژوهش مجتمع حوزوی امام جعفر صادق(ع) و دانشکده علوم قرآنی شاهرود، به مناسبت «هفته کتاب و کتابخوانی» روز چهارشنبه مورخ 8/9/1402نشست علمی با عنوان «نقد کتاب جهاد و نظام دفاعی در قرآن نوشته آقای دکتر احمد نظری» با کارشناسی آقای دکتر اسماعیل صالحی زاده(استاد حوزه و دانشگاه) در دانشکده علوم قرآنی برگزار شد.

    در ابتدا آقای دکتر صالحی زاده ضمن گرامیداشت “هفته کتاب و کتابخوانی” گفت: زمانی که بخواهیم کتاب یا مقاله ای را نقد کنیم باید هم از بعد اموزشی و هم از بعد پژوهشی آن را بررسی کنیم تا اگر کتاب ایراد یا کاستی داشته باشد، نویسنده آن ایرادات و کاستی ها را در چاپ بعدی برطرف کند.
    ایشان در ادامه بیان داشتند: برای تحلیل و نقد کتاب ابتدا باید به معرفی اجمالی کتاب بپرداازیم و سپس آن را از نظر شکلی و نگارشی و محتوایی ارزیابی کنیم. در باب معرفی کتاب باید بگویم: موضوع کتاب خوب و جامع می باشد و در 17 فصل موضوع بندی شده جنبه جهانی دارد و برگرفته از آموزه های قرانی است.
    از جهت محتوایی نیز پاسخگوی تبلیغات و اتهاماتی است که کشورهای غربی علیهِ اسلام وارد نموده اند. نویسنده در این کتاب ثابت کرده جنگ های اسلام دفاعی بوده و اصل بر صلح و دوستی است.
    یکی دیگر از نکات مثبت این کتاب مبسوط بودن آن است.
    دکتر صالحی زاده در نقد این کتاب گفتند:
    1. با توجه به حجم زیاد کتاب اگر به سه جلد کتاب تبدیل می‌شد بهتر بود.
    2. همان طور در نگارش کتاب نیاز به مقدمه دارد با توجه به قوانین تدوین هر فصل هم باید با یک مقدمه شروع شود تا مخاطب یه نگاه اجمالی از مطالب ارائه شده درآن بخش از کتاب داشته باشد و نویسنده بدون مقدمه به مفاهیم پرداخته است.
    3. فصل اول کتاب با عنوان کلیات نیاز نبوده است .
    4. در مفهوم شناسی عناوین زیادی را بیان کرده است که نیاز نبود تمام آن‌ها ذکر شود و نام بردن از مفاهیم اصلی مربوط به این موضوع کفایت می‌کرد و
    5. نویسنده باید دلیل خود از این بیان این موضوع را توضیح می‌داد.
    6. نقد بعدی که به فصل اول این کتاب وارد است عدم داشتن پیشینه است. لزوم نوشتن پیشینه احترام به نویسندگان گذشته در رابطه با موضوع مورد بحث و قرار دادن اطلاعات به خواننده کتاب می‌باشد.

    موضوعات: مناسبت ها, اخبار مدرسه, فعالیت های پژوهشی  لینک ثابت



    [چهارشنبه 1402-09-08] [ 10:36:00 ق.ظ ]





      برگزاری نشست پژوهشی با عنوان «انتقال تجربیات پژوهشی»   ...
    برگزاری نشست پژوهشی با عنوان «انتقال تجربیات پژوهشی»

    با همکاری مجتمع حوزوی امام جعفر صادق(ع) (سطح 2 و سطح 3) و دانشکده علوم قرآنی شاهرود و به مناسبت “هفته کتاب و کتابخوانی” روز سه شنبه مورخ 30/8/1402 نشست پژوهشی با عنوان «انتقال تجربیات پژوهشی» با کارشناسی آقای دکتر «روح اله محمدی» در سالن اجتماعات دانشکده علوم قرآنی برگزار شد.
    دکتر محمدی در ابتدای جلسه ضمن گرامیداشت “هفته کتاب و کتابخوانی” بیان داشت: یکی از راه های پیشرفت هر علمی انتقال تجربیاتی است که هر یک از انسان ها در طول زندگی خود به آن دست می یابند. از جمله تجربیاتی که یک پژوهشگر در فرایند پژوهش بدست می آورد، مهارت در مراحل پژوهش علمی (سیر تکوینی و عملیاتی پژوهش) است. این مراحل عبارتند از:
    1. موضوع شناسی و موضوع یابی و موضوع گزینی
    2. منبع شناسی و منبع یابی و منبع گزینی (براي فرآوري پرونده پژوهشی با روش مطالعه اكتشافی)
    3. پرسش شناسی و پرسش سازي (سؤالات اصلی و فرعی و مقدماتی براي طرّاحی هندسه پژوهش)
    4. ساختار و فصول تحقیق
    5. داده آوري (تهیّه پرونده علمی) و داده پردازي(بر اساس نقشه مهندسی پژوهشی با روش مطالعه متنی)
    6. نگارش تحقیق بر پایه نقشه مهندسی پژوهشی
    دکتر محمدی در توضیح مراحل ذکر شده بیان داشت:
    مهمترین منابع براي انتخاب موضوع تحقیق را كشف گرايش هاي علمي (عمومي و تخصصي) پژوهشگر و كشف زيرشاخصه ها و ريز موضوعات است و مواردی از جمله؛ مطالعه اکتشافی در منابع مرتبط و متناسب، پالایش عناوین یافت شده و تولید پرسش، مشورت با اساتید مرتبط و اولویت سنجی موضوعات مستخرج، پیشینه شناسی موضوعات نهایی، گزینش موضوع نهایی و پیشنهاد مکتوب به گروه علمی را در تولید عنوان تحقیق موثر می باشد. مهمترين شرايط براي انتخاب موضوع را تخصصي بودن، تازگي و نوآوري، داشتن انگيزه و علاقمندي است.
    وی در ادامه به معرفی سایت های الکترونیکی کتاب و مقالات و پایان نامه هایی که می توانند در نگارش مقاله پایان نامه و رساله علمی به دانشجویان و طلاب کمک کند، پرداخت.
    سایت هاي الکترونیک كتب عبارتند از: شامل كتابخانه ملی ایران(صرفا ديدن عناوين كتب)، كتابخانه هاي اینترنتی (شیعه بوک)، كتابخانه هاي اینترنتی (كتاب لینک)، كتابخانه دیجیتالی تبیان، كتابخانه دیجیتال نور، كتابخانه هاي اینترنتی (المکتبه الوقفیه)، كتابخانه هاي اینترنتی (المخطوطات الاسلامیه)، كتابخانه دیجیتال قائمیه اصفهان، كتابخانه دیجیتال موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت (ع)، كتابخانه مجازي ایران و …
    سایت های پایان نامه ها شامل: ایرانداک، پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات، سازمان قرآنی دانشگاهیان كشور، سازمان فعالیتهاي قرآنی دانشگاهیان كشور، بانک پایان نامه دانشجویی، سامانه پایان نامه هاي دانشگاه ها
    سایت هاي مقالات و مجلات علمی: مگیران، پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، پرتال جامع علوم انسانی، نورمگز، سیویلیکا، بانک مقالات و كتب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم.
    سپس دکتر محمدی به معرفی منابع مرجع پراخته، بیان داشتند: شناخت منابع مرجع در تحقیق از اهمیت بالایی برخوردار است. مراجعی از قبیل دائره المعارف ها(دانشنامه جهان اسلام، دائرة المعارف بزرگ اسلامی، دائرة المعارف قرآن كریم، دانشنامه فرهنگ فاطمی، دانشنامه امام حسین علیه السلام و …)، فرهنگ هاي تخصصی(فرهنگ قرآن ]براي جستجوي آيات مربوط به موضوع[، جامع احادیث شیعه ]جستجوي روايات مربوط به موضوع[، میزان الحکمة ]جستجوي روايات مربوط به موضوع[، فرهنگ موضوعی تفاسیر ]بررسي موضوعات در تفسير[، فرهنگ آفتاب؛ فرهنگ موضوعی نهج البلاغه)، واژه نامه ها ]العین، جمهرة اللغة، مفردات قرآن راغب، معجم مقاییس اللغة، لسان العرب، قاموس المحیط، تاج العروس، مجمع البحرین، المنجد، قاموس قرآن و فرهنگ لغات[، سرگذشت نامه ها ]ریحانة الادب، روضات الجنات، طبقات اعلام الشیعه، اعیان الشیعه، مجالس المؤمنین، گلشن ابرار، ستارگان حرم، اثر آفرینان[، كتابشناسی ها ]الذریعه الی تصانیف الشیعه، كشف الظنون، الفهرست ابن ندیم، فهرست كتاب هاي چاپی فارسی[، منابع مرجع الکترونیکی]ویکی شیعه، دانشنامه اسلامی[
    وی درباره پیشینه یابی گفت: هدف از سابقه يا پيشينه موضوع تحقيق، چكيده اى است از مطالعه اكتشافى و عميق از آن چه كه درباره موضوع مورد تحقيق و موضوعاتى مشابه در كتاب ها و مقالات، تحقيقات و پايان نامه ها وجود دارد. در بررسى پيشينه، محقق ضمن معرفى كارهاى انجام گرفته، نوآورى هاى كار خود را نشان داده و نسبت تحقيق خود را با تحقيق هاى قبلى در معرض ديد خوانندگان قرار مى دهد تا زمينه هاى لازم ارزيابى و مقايسه را براى آنان فراهم كند.

    براي كسب اطلاعات در زمينه مورد تحقيق مي بايد به منابع مرجع مراجعه نمود منظور از منابع مرجع هر فرد يا هر چيزي است كه به عنوان ماخذ اطلاعات مورد مراجعه قرار مي گيرد بويژه آنها كه مورد مراجعه فوري قرار مي گيرند. كتابهاي مرجع معمولا به گونه اي تاليف مي شوند كه هر كسي مي تواند اطلاعات مورد نياز خود را به راحتي و سرعت در آنها پيدا كند.
    برای بیان مرور بررسی هاي قبلی، لازم است با توجه به مفاهيم و اصطلاحات تشكيل دهنده ي موضوع مورد بررسي، پژوهش هاي قبلي را كه درباره ي اين موضوع انجام شده است مورد نظر قرار دهد. هدف از انجام اين عمل، پي بردن به گزاره هاي پژوهش هاي قبلي است كه در اين زمينه يا زمينه هاي مشابه ارائه شده است. پژوهشگر ضمن بررسي گزاره هاي تحقيقات قبلي، روش گرد آوري داده ها و نتایج حاصل از پژوهش هاي قبلی را مورد توجه قرار داده و به نقاط قوّت و ضعف آن ها پي برده و گزاره هاي مسئله ي خود را با توجه به آن ها مشخص مي كند .
    دکتر محمدی درباره تبیین مساله تحقیق اظهار داشت: تبیین مساله تحقیق، برای ارائه مطالبي است تا به وسيله آن، شورای پژوهش را متقاعد سازد كه موضوع انتخاب شده از اهميت و كفايت لازم براي انجام تحقيق برخوردار است.
    بعد از تبيين موضوع تحقيق لازم است، ضرورت آن روشن شود؛ زيرا موضوعاتى كه مى توان درباره آن ها تحقيق نمود، فراوان هستند؛ اما فرصت كم، امكانات محدود و عقل سليم اجازه نمى دهد وقت خود را براى تحقيق در هر موضوعى مصرف كنيم. محقق بايد بتواند دلايل و ضرورت هايى را براى انتخاب موضوع خود معين كند و خود را قانع سازد كه سرمايه گذارى و وقت هايش بيهوده و به هدر رفته نيست. بايد مطمئن باشد كه در حدّ امكان اولويت ها را مورد توجه قرار داده و به مسائل اساسى تر پرداخته است.
    نگارنده در این قسمت باید به سه سوال پاسخ دهد: الف)چه ضرورتی اقتضا نموده كه نگارنده به این موضوع بپردازد؟ ب)در شرایط كنونی پرداختن به این موضوع داراي چه اهمیتی بوده است؟ ج)نگارنده با پرداختن به این موضوع چه اهدافی را دنبال می كند؟
    وی افزود: در اجراي پژوهش هاي علمي پس از بيان مسئله ي تحقيق پژوهشگر قصد خود را به صورت عملياتي كه از طريق مشاهده هاي عيني قابل دستيابي است، بيان مي كند. در برخي از پژوهش ها محقق به جاي طرح سؤال هاي پژوهشي يا فرضيه فقط به بيان هدف مي پردازد. اين امر معمولاً در تحقيقات كيفي به چشم مي خورد.
    استاد حوزه و دانشگاه درباره روش تحقیق بیان کرد: روش تحقیق راه رسيدن به حقيقت از راه عقل و برهان (داده هاي عقلي) يا از راه نقل (گزارشات تاريخي و نقلي و وحياني) است.
    روش تحقیق بر اساس منابع كشف حقیقت به چند دسته تقسیم می شود:
    روش عقلی و برهانی: مباحث فلسفي واعتقادي
    روش نقلی وتاریخی: گزارشات تاريخي ونقلي
    روش نقلی و وحیانی: مبنا آيات وروايات
    روش ادبی و زبان شناختی: ادله عقلايي مثلا كل فاعل مرفوع دليل اعتباري وعقلايي
    روش تجربی و عملی: آزمون و خطاهاي تجربي (ويژه علوم تجربي و فني و مهندسي)
    روش تركیبی (تحقيقات ميان رشته اي)
    وی درباره روش های پردازش اطلاعات تحقیق گفت: روش های پردازش اطلاعات تحقیق به سه قسمت تقسیم می شود:
    الف) توصیفی: تحقيقي كه در آن فقط توضيح و تبيين موضوع انجام مي شود.
    ب) تحلیلی: براي كشف علت و عوامل خاصي كه در رابطه با موضوع است انجام مي شود وسوال از چرايي است.
    ج) توصیفی تحلیلی: تحقيقي كه در آن تبيين و تجزيه وتحليل وجود دارد.
    آقای دکتر محمدی در انتهای جلسه به سوالات دانشجویان و طلاب پاسخ دادند.

    موضوعات: مناسبت ها, اخبار مدرسه, فعالیت های پژوهشی  لینک ثابت



    [سه شنبه 1402-08-30] [ 10:35:00 ق.ظ ]





      برپایی نمایشگاه نرم افزارهای پژوهشی   ...
    برپایی نمایشگاه نرم افزارهای پژوهشی

    برگزاری نمایشگاه نرم افزارهای پژوهشی و بازدید طلاب، اساتید و دانشجویان از این نمایشگاه
    به همت واحد پژوهش مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) شاهرود و به مناسبت هفته «کتاب و کتابخوانی» نمایشگاه «نرم افزارهای پژوهشی» در سالن کتابخانه این مدرسه برگزار شد. این نمایشگاه که با هدف آشنایی پژوهشگران با نرم افزارهای مختلف پژوهشی و تشویق بازدیدکنندگان به بهره گیری از منابع نرم افزارهای کتابخانه ای جهت تدوین مقالات و پروژه های تحقیقاتی تشکیل شده بود، فعالیت خود را از روز سه شنبه مورخ 23/8/1402 آغاز و در روز شنبه مورخ 30/8/1402 پایان داد.
    در این نمایشگاه، تعداد 32 نرم افزار با عناوین مختلف در معرض نمایش گذاشته شد.
    مخاطبین این رویداد پژوهشی و علمی اساتید، طلاب و دانشجویان بودند و میانگین بازدید روزانه تقریبا 25 نفر بود.

    موضوعات: مناسبت ها, اخبار مدرسه, فعالیت های پژوهشی  لینک ثابت



     [ 10:09:00 ق.ظ ]





      کرسی آزاداندیشی با عنوان «تقابل بین غریزه جلوه گری زنان با حجاب با محوریت شعار زن، زندگی، آزادی»   ...
    کرسی آزاداندیشی با عنوان  «تقابل بین غریزه جلوه گری زنان با حجاب با محوریت شعار زن، زندگی، آزادی»
    کرسی آزاداندیشی با عنوان  «تقابل بین غریزه جلوه گری زنان با حجاب با محوریت شعار زن، زندگی، آزادی»
    کرسی آزاداندیشی با عنوان  «تقابل بین غریزه جلوه گری زنان با حجاب با محوریت شعار زن، زندگی، آزادی»

    به همت مجتمع حوزوی امام جعفر صادق(ع) (سطح 2 و سطح 3) شاهرود، به مناسبت «هفته کتاب و کتابخوانی» روز دوشنبه مورخ 29/8/1402 کرسی آزاداندیشی با عنوان «تقابل بین غریزه جلوه گری زنان با حجاب با محوریت شعار زن، زندگی، آزادی» با کارشناسی خانم زینب خانی (ارائه کننده بحث)، خانم مریم فتحعلی(استاد منتقد)، حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر مهدی عبادی(استاد داور) در این مجتمع برگزار شد.
    در ابتدا خانم خانی در مقام ارائه دهنده بحث با بیان یک سوال که دغدغه امروز دختران و زنان جامعه می باشد شروع کننده کرسی بودند. سوال مطرح شده از طرف خانم خانی این بود که در جامعه امروز موجی با عنوان زن زندگی و آزادی ایجاد شده است که در راستای فطرت جلوه گری زن قرار دارد. خداوند جلوه گری و زیبایی را در زن قرار داده است پس خالق به من این میل را داده است که زیبایی های خود را به نمایش بگذارم حالا این جلوه گری در نوع پوشش در انتخاب رنگ در زینت کردن و… می تواند باشد.
    سوال چرا خداوند میل و فطرت جلوه گری و نشان دادن زیبایی را به من داده است ولی در دین بر خلاف فطرت من محدودیت قرار داده است . آنجا که خداوند در قرآن می‌فرماید ولا تبرجن تبرج الاجاهلیه
    چرا من را زیبا خلق کرده که بعدش بگه پوشیده باش و حجاب داشته باش
    با این نگاه حتی حجاب باعث محدود شدن فعالیت زن در جامعه و از دست دادن خیلی از موقعیت ها و پایین آمدن عزت نفس زن می شود؟
    بعد از بیان این سوالات از مخاطبین جلسه درخواست شد پاسخ خود را بیان کنند که هیچ یک از پاسخ دهندگان نتوانستند جواب کامل و جامعی را بیان کنند و حتی بعضی از شرکت کنندگان در کرسی با خانم خانی، در این چالش و شبهه هم نظر بودند. برخی از طلاب در مقام مخالفان با حجاب، 1. عدم کارایی هرگونه اقدام اجباری، 2. برخوردهای متفاوت مسئولان با انواع حجاب، 3.عدم معرفی الگوی مناسب برای تعیین حدود حجاب، 4. تساوی زن و مرد در جامعه 5. بی تاثیر بودن حجاب نسبت به ممانعت از تعرّض و تجاوز افراد نابهنجار را جزو ضعف های طرح اجرایی تبلیغ حجاب در جامعه دانستند در مقابل موافقان 1. بر اهمیت و ضرورت حفظ سلامت و امنیت در جامعه تاکید کردند 2. حجاب را عاملی برای جلوگیری از تحریک افراد مریض و هوس باز دانستند 3. بیان داشتند که قوانین حجاب جهان شمول است4. به اعتقاد ایشان، اصل اجباری بودن تام قوانین و لزوم آن است 5. حجاب در پیشگیری از چشم و هم چشمی و شیوع مدگرایی و تنوع طلبی در جامعه مؤثر است.
    در ادامه جلسه سرکار خانم فتحعلی به عنوان منتقد بیان کردند که سوال امروز خانم خانی سوال کف جامعه زنان و دختران ما است
    و می توان گفت هشتاد درصد دختران ما همین نظرات را دارند که نه به حجاب اجباری یا چرا ما باید حجاب را رعایت کنیم؟
    در ادامه خانم فتحعلی بیان داشتند که باید ببینیم سرمنشاء این نظرات از کجاست؟
    ایشان بیان کردند که نظام خلقت ما نظام احسن است خدا ماراخلق کرده و برنامه داده است هدف داده است و حتی انبیاء را به عنوان چراغ زندگی ما فرستاده است. اما ما به اینها توجه نمی کنیم به آنچه که دلمان و نفسمان میل دارد نگاه می کنیم
    از علت های مختلفی که در این راستا وجود دارد می توان به کم کاری خانواده ها روی اعتقادات فرزندان نام برد و از کم کاری حاکمیت روی هویت جامعه و دستگاههایی که نتوانستند خوب کار کنند میتوان نام برد
    خانم فتحعلی در ادامه گفتند که خدا خیر مطلق است و هر چه خوبیست از سمت خداست اما هر جا که بشر دست برد خیر به شر تبدیل شده است.
    ما باتوجه به این که خداوند برای خلقت ما هدف و برنامه داشته میتوانیم به راحتی به پاسخ این سوالات برسیم
    ما باید بدانیم که آیات قرآن در کنار روایات به تمام دغدغه های جوان امروز پاسخ کامل را میدهد.
    با رجوع به قرآن به تنهایی این امکان وجود ندارد چون مباحث در قرآن به صورت کلی بیان شده است.
    مثلا در قرآن بحث حجاب به صورت کلی آمده است اما اینکه چه جوری حجاب داشته باشیم که مثلا فقط گردی صورت و مچ دست نمایان باشد را از مراجعه به روایات میتوان دریافت کرد پس خانواده و جامعه نتوانسته است مصداق تربیتی این مباحث را بیان کند
    پس اول باید حلالها در جامعه عرف شده و فضا برای بیان احکام مناسب بشود و بعد مطالب تبیین شه تا جوان احکام و مباحث دین را به عنوان عرف جامعه بپذیرد
    دوم اینکه نداشتن نگاه ارزشی به زنان در بعضی مواقع باعث شده که زن خود را در تقابل مرد پایینتر ببیند و این عدم ارزشگذاری وجودی زن در جامعه و بحران هویتی دختران در سن بلوغ و فشارهای خانواده ها بدون اقناع سازی فرزندان و فضای مجازی و… باعث ایجاد پایین آمدن عزت نفس زنان میشود.

    تا زمانی که آنچه که خدا و امامان از ارزش والای زن و جایگاه ویژه زن در دین بیان کردند در جامعه ارائه نشود این شبهات و این فضا در جامعه اسلامی وجود خواهد داشت
    بعد از بیان سخنان خانم فتحعلی، آقای دکتر عبادی داور کرسی به جمع بندی مطالب پرداختند
    ایشان با اشاره به دوران کرونا و زدن ماسک بیان کردند که حجاب دو بعد دارد بعد شخصی و بعد اجتماعی
    ما باید علاوه بر بعد فردی به بعد اجتماعی آن نیز بپردازیم تا همه ی افراد جامعه رعایت کنند.
    حق اجتماعی جامعه این است که من مریض باید ماسک بزنم که باعث بیماری دیگران نشوم
    ایشان بیان کردند که غریزه را خداوند در انسان قرار داده است برای زندگی و بقاء، انواع مختلف دارد ولی برای همین غریزه هم حدود قرار داده است همه ی غرایز دارای ظرفیت و گنجایشی هستند
    حدود این غرایز برای این است که به خود و دیگران ضرر نزنیم.
    مثل غریزه خوردن اگه بیش از حد غذا بخوریم باعث می شود در کار غرایز دیگر اخلال وارد شود و خودمان ضرر کنیم یا مثلا در سر یک سفره من همه ی غذاها را بخورم و به اجازه ندهم که به بقیه برسد این غریزه پرخوری من باعث می شود که دیگران ضرر کنند پس در نتیجه باید مراقب باشیم و به همه غرایز در محدوده ی مناسب خودش و به اندازه پرو بال بدهیم
    در قرآن کریم خداوند می فرماید: تبرج جاهلیت نداشته باشیم یعنی تبرج جاهلانه در مقابل تبرج عالمانه با این نگاه جهل دو نوع تقسیم می شود جهل نسبت به هویت و جهل نسبت به اجتماع جهل نسبت به هویت یعنی نسبت به شأن و جایگاه خودش شناخت نداشته باشد و جهل نسبت به جامعه یعنی انسان بداند که در اجتماع آدم مریض و سالم داریم پس باید مواظب خودش باشد در نتیجه وقتی هویت خودم را نمی‌شناسم تبرج جاهلانه می شود نه عالمانه زیبایی را خدا در انسان قرار داده است و با شناخت شأن و هویت می توان غرایز را در مسیر درست خود قرار داد لازم به ذکر است که زیبایی روح بالاتر از زیبایی جسم است اگر این موارد را برای جوان تبیین کنیم بسیاری از سوالات ذهن جوان در این راستا پاسخ داده خواهد شد
    شعار زن زندگی آزادی اگر با بیان و تشریح این که زن کیست زندگی چیست و آزادی کدام است یک شعار درست است .
    اما نگاه به حوادث اخیر و طرح این شعار از سوی دشمن نشان می دهد که هدف از این شعار بهره کشی از زنان برای متزلزل ساختن خانواده ها و از بین بردن هویت واقعی زن و خانواده در راستای دست یابی به اهداف پلید خودشان که همان دین زدایی و در نتیجه اضمحلال نظام اسلامی است، می‌باشد.

    موضوعات: مناسبت ها, اخبار مدرسه, فعالیت های پژوهشی  لینک ثابت



    [دوشنبه 1402-08-29] [ 09:47:00 ق.ظ ]





      کارگاه مهارت آموزی کرسی آزاداندیشی   ...
    کارگاه مهارت آموزی کرسی آزاداندیشی
    کارگاه مهارت آموزی کرسی آزاداندیشی

    به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) شاهرود، روز یک شنبه مورخ 28/8/1402 کارگاه «مهارت آموزی کرسی آزاداندیشی» با کارشناسی خانم «فاطمه حسنی» در این مدرسه برگزار شد.
    خانم حسنی در ابتدا واژه آزاداندیشی را از جهت لغوی و اصطلاحی توضیح داد: واژه آزاداندیشی از دو کلمه کلیدی «اندیشه» و «آزادی» تشکیل شده است. این دو واژه محور بسیاری از معارف بشری هستند.
    در برگزاری کرسی ها قسمت دوم ترکیب، از اهمیت بیشتری برخوردار است. زیرا ما به دنبال آزادی بی قید و بند نیستیم. اندیشه هایی که افسارگسیخته و بی هدف اند و فکر و روح انسان را ناآرام و فضای زندگی اش را به هم می ریزند. ازاداندیشی که در آن، احساس ها و تعصب های بی‌جا و خط فکری معترضانه دخیل است، نه تنها حقایق را عریان نمی سازد، بلکه بذر توهم و شبهه را در فضای اجتماع پراکنده خواهد کرد.
    در حقیقت منظور ما از آزادی، انسانیت رها شده است، نه حیوانیت رها شده، آزادی عقل است، نه آزادی نفس. آزادی تنها ارزش نیست. آزادی در کنار عدالت، اخلاق، منطق و شریعت ارزش دارد نه جدای از آن ها.
    وی در ادامه افزود: در موضوع کرسی آزاداندیشی باید دقت کنیم که اعتراضات و کرسی آزاداندیشی دو مبحث متفاوت از هم هستند. اعتراضات یک بحث کلی است که باید درباره موضوعات مختلف آن با جزئیات صحبت کرد و باید دید اعتراضات نسبت به چه موضوعی است. کرسی آزاداندیشی به این معناست که ما یک فضایی را ایجاد کنیم تا اساتید، طلاب و دانشجویان راجع به مسائل چالشی و مهم کشور در حوزه و دانشگاه در محیطی علمی با یکدیگر بحث کنند تا بتوان از دل این بحث و گفتگوها راهکارهایی را برای استفاده سیاستمداران و دولتمردان و آنجایی که لازم است افراد دیگر جامعه ایجاد کرد و حتی خروجی این بحث ها منجر به اصلاح ناهنجاری هایی باشد که در جامعه وجود دارد.
    حسنی درباره الزامات ارائه کرسی آزاداندیشی اظهار داشت: الزامات ارائه کرسی آزاداندیشی عبارتند از: 1. ارائه مطالب در چارچوب منافع ملی و مصالح عمومی 2. تاکید بر طرح موضوعات با ملاحظه وحدت و همدلی قومیت ها و مذاهب 3. رعایت مبانی، آداب و اصول اخلاق اسلامی با تاکید بر حفظ صداقت و ارائه اطلاعات مستند.
    فاطمه حسنی در پایان درباره وظایف مجری و شرایط ایشان را بیان داشت: وظایف مجری عبارتند از: اعلام موضوع، ضوابط برگزاری و الزامات ارائه دیدگاه در کرسی 2. تذکر به اظهارنظر کننده در مواردی که خارج از موضوع صحبت کند 3. تذکر به اظهارکننده در مواردی که الزامات ارائه دیدگاه در کرسی را رعایت نمی کند. 4. اعلان زمان باقی مانده برای صحبت هر فرد 5. اعلان اتمام زمان هر فرد 5. دقت در اختصاص وقت برابر به طرف های گفتگو
    شرایط مجری عبارتند از: 1. التزام عملی به مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اسلامی ایران و قانون اساسی 2. عدم عضویت در ارکان هیچ یک از احزاب و گروه های سیاسی 3. دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر دانشگاهی یا حوزوی ترجیحا در حیطه تخصصی برگزاری کرسی 4. دارا بودن توانایی لازم در مدیریت جلسه.
    در پایان ایشان ضمن ارائه یک نمونه و موضوع آزمایشی، توضیحات لازم را در مورد وظایف ارائه کننده بحث، منتقد و داور کرسی ارائه دادند و همچنین وظایف طلاب را به عنوان مشارکت کننده موافق و مخالف بحث بیان کردند.

    موضوعات: اخبار مدرسه, فعالیت های پژوهشی  لینک ثابت



    [یکشنبه 1402-08-28] [ 12:39:00 ب.ظ ]





      میزگرد علمی با عنوان«چالش ها و راهکارهای استفاده از تکنولوژی در کتابخوانی»   ...
    میزگرد علمی با عنوان«چالش ها و راهکارهای استفاده از تکنولوژی در کتابخوانی»
    میزگرد علمی با عنوان«چالش ها و راهکارهای استفاده از تکنولوژی در کتابخوانی»

    با همکاری معاونت پژوهش مجتمع حوزوی امام جعفر صادق(ع) و دانشکده علوم قرآنی شاهرود، به مناسبت هفته «کتاب و کتابخوانی» روز یک شنبه مورخ 28/8/1402 میزگرد علمی با عنوان«چالش ها و راهکارهای استفاده از تکنولوژی در کتابخوانی» با کارشناسی خانم ها فاطمه صغرا شعبانی، وجیهه اشرفی، فاطمه محمودی، فاطمه گلی، دکتر پریسا فرهادی، (اساتید حوزه) برگزار شد.

    در ابتدا وجیهه اشرفی ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: در عصر حاضر مطالعه به دو صورت «"طبیعی” و “مجازی” انجام می‌شود. در حالت طبیعی خواننده به شیوه سنتی از کتاب ها و مقالات مکتوب استفاده می‌کند و در حالت مجازی برای انجام مطالعات و پژوهش‌ها از نرم افزارها و فضای مجازی کمک می‌گیرد.
    وی در ادامه گفت: آنچه در بحث مطالعاتی- پژوهشی_ تکنولوژی مطرح می‌باشد، این است که فناوری یک نیاز ضروری است و ما نمی‌توانیم از این فضا دور باشیم. هرچند استفاده از نرم افزارها و فضای مجازی بخصوص هوش مصنوعی بسیار زیاد است. اما دغدغه‌ این است که آیا تولیدات پژوهشی به وسیله هوش مصنوعی صورت گرفته یا دسترنج خود فرد است. از این رو معاونین پژوهشی تصمیم گرفتند میزگرد پژوهشی با عنوان «چالش ها و راهکارهای استفاده از تکنولوژی در کتابخوانی» را برگزار کنند تا این چالش‌ها مشخص و راهکارهای لازم جهت حل آن اتخاذ گردد.
    در ادامه دکتر فرهادی به برخی از چالش‌هایی که در این زمینه وجود دارد اشاره نمودند: «از مهم‌ترین چالش‌های موجود در بحث مطالعه، این است که نویسندگان اهمیتی به طبقه بندی مطالب برای سنین مختلف در فضای مجازی ندارند و عمده توجه‌شان این است که کتاب‌شان مورد توجه اهل فضل و اهل قلم باشد و کمتر نویسنده‌ای به این نکته توجه می‌کند که بدنه‌ جامعه چگونه‌اند، چقدر سواد دارند و به چه مطالبی علاقه‌مند هستند؟ حتی باید تلاش کرد، مفاهیم عمیق را با بیان ساده‌ای که برای بیشتر مردم قابل فهم باشد، بیان کرد تا آن‌ها نیز بتوانند به سهم خود از دانش و بینش بزرگان ما بهره ببرند.
    وی افزود: با توجه به پیشرفت دانش و فناوری و گسترش مطالب در اینترنت کمتر کسی است که به کتاب‌های الکترونیکی دسترسی نداشته باشد. اما با این حال به دلیل عدم آگاهی از اهمیت مطالعه در پیشرفت روحی و اجتماعی افراد، ضعف فرهنگ اطلاع‌رسانی و عدم توجه به کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی، ‌نارسایی‌های سیستم آموزش در مهم جلوه‌دادن کتاب‌های درسی و جلوگیری از مطالعه متون غیر درسی و آزاد، عدم حمایت از فرهنگیان و نویسندگان و … استفاده از فناوری اطلاعات در جهت کسب دانش کمتر از استفاده‌های تجاری و سرگرمی از این فضاست. البته با کمی تامل می‌توان گام‌های بزرگی در جهت ارتقای سطح کتابخوانی در جامعه برداشت.
    سپس خانم شعبانی بیان داشتند: در دنیای مدرن می‌توان از تکنولوژی به عنوان ابزار و راهکاری برای شروع کتابخوانی حرفه‌ای و قدرتمند بهره برد. با اینکه کتابخوانی مداوم سبب کاهش استرس، افزایش اعتماد به نفس، تقویت حافظه، افزایش قدرت تصمیم‌گیری‌های صحیح، افزایش تمرکز می‌شود، اما متاسفانه سرانه مطالعه در کشور شاید 2 دقیقه در روز باشد.
    وی در ادامه با اشاره به نحوه استفاده از تکنولوژی در جهت کتابخوانی اظهار داشت: برای بهره‌برداری بهینه از تکنولوژی در مطالعه باید 1. برنامه ریزی صحیحی داشت تا زمان را بیهوده از دست نداد. به این صورت که علاوه بر تعیین زمان‌های مشخص برای مطالعه، زمانی را نیز برای استراحت اختصاص داد تا زمینه حواس‌پرتی فراهم نشود. 2. برقرای تعادل بین مطالعه آنلاین و آفلاین 3. استفاده از یادگیری سریع‌تر و بهتر به وسیله تعیین هدف و برنامه ریزی ، تمرین مداوم و روزانه با استفاده از منابع متنوع و استفاده از منابع آموزشی 4. آموزش به دیگران برای تثبیت اطلاعات 5. انجام سیر مطالعاتی با استفاده از تکنولوژی جدید
    ایشان در ادامه اظهار داشتند: با اینکه بسیاری از علما در گذشته زندگی می‌کردند، اما ما می توانیم با تطبیق سبک زندگی آن بزرگواران با شرایط و امکانات زندگی خود، بهترین استفاده را در زمینه‌های مختلف_ از جمله شیوه مطالعه _ ببریم. به طور مثال روش مطالعه خواجه نصیرالدین طوسی(ره) این بود که شب‌ها کمتر می‌خوابید و چون به علوم عقلی و دینی علاقه داشت کتب متنوعی را مطالعه می‌کرد و زمانی که خسته می‌شد به کتاب دیگر مراجعه می‌کرد و زمانی که بر مشکلات علمی فائق می‌آمد، از شدت فرح فریاد می‌زد: بناء الملوك من هذه اللذّة؛ پادشاهان و شاهزادگان کجایند که ببینند لذتی‌ که من احساس می‌کنم بیشتر است یا لذت‌هایی که آن‌ها از امور حسی برده‌‌اند؟
    در ادامه سخنان خانم شعبانی، خانم محمودی بیان داشتند: یکی از دلایل عمده کتاب گریزی در میان افراد جامعه پایین بودن سطح فرهنگ آن جامعه است. این نقص باعث دور افتادن جامعه از مسائل علمی و فکری شده است. در عصری که ما زندگی می‌کنیم به دلیل بالا بودن هزینه کتاب‌های مکتوب، شرایط مناسب جهت انتشار کتاب‌های دیجیتالی فراهم شده است و دانشجویان از این کتاب‌ها استقبال کرده‌اند و علاوه بر منفعتی که برای خوانندگان وجود دارد، نویسندگان نیز از این منفعت بهره مند می‌شوند.
    وی افزود: هرچند فضای مجازی سرعت دسترسی به مطالب را بالا می‌برد و با قیمت پایین کتب دیجیتال زمینه استفاده بهینه اقشار مختلف را فراهم نموده است اما باعث گسترش سطح‌خوانی شود و این امر مانع انتقال صحیح مطالب کتاب به مخاطب می‌گردد و بدین ترتیب ما را از قضاوت‌های نقادانه و خلاق محروم می‌کند. از این رو ما به عنوان استاد باید ذائقه نسل جدید را با ترویج عمق خوانی تغییر دهیم.
    در پایان خانم گلی(معاون پژوهش سطح2) بیان داشتند: موضوع ما چالش ها و راهکارهای استفاده از تکنولوژی د رکتابخوانی است مهمترین چالش های استفاده از تکنولوژی در کتابخوانی عبارتند از:
    1. انحراف از مطالعه کتاب های چاپی: یکی از چالش های استفاده از تکنولوژی در کتابخوانی این است که افراد ممکن است به جای خواندن کتاب های چاپی، وقت خود را صرف فعالیت های دیگری مانند تماشای ویدئوه یا بازی های رایانه ای کنند. راهکار برای این چالش این است که افراد بهره وری خود را افزایش دهند و با استفاده از ابزارهای تکنولوژی، به انگیزه و تشویق برای کتابخوانی دست یابند.
    2. اشکالات فنی: ممکن است در حین استفاده از دستگاه های کتاب الکترونیکی یا نرم افزارهای مخصوص کتابخوانی مشکلات فنی رخ دهد؛ مانند مشکلات عدم دسترسی به اینترنت و یا مشکلات در دستگاه های الکترونیکی. برای حل این چالش می توان از دستگاه ها و نرم افزارهای پیشرفته تر و باکارکردی ساده تر استفاده کرد.
    3. اشتراک گذاری و تبادل نظر: یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در کتابخوانی با استفاده از تکنولوژی پیش بیاید این است که افراد ممکن است دشواری در اشتراک گذاری تجربیات و نظرات خود با دیگران داشته باشند راهکار برای این چالش این است که افراد از ابزارها و پلتفرم های اجتماعی برای تبادل نظر و ارتباط با دیگران استفاده کنند و به این ترتیب، از تجربیات و دیدگاه های دیگران نیز بهره ببرند.
    4. انتشار محتوا: یکی دیگر از مشکلات این است که برخی از محتواها ممکن است نادرست یا تقلبی باشند و این امر می تواند مخاطبان را گمراه کند.
    5. اختلال در تمرکز: استفاده از دستگاه های الکترونیکی من جمله تبلت یا گوشی هوشمند ممکن است باعث اختلال در تمرکز خواننده شود.
    6. کمبود تجربه حسی: ذمشکل دیگر این است که در کتابخوانی الکترونیکی تجربه های حسی مانند بوی کاغذ، صدای برگرداندن صفحات و لمس کتاب و غیره وجود ندارد.
    7. حفظ حریم خصوصی: در کتابخوانی الکترونیکی، ممکن است اطلاعات خصوصی خواننده در خطر قرار گیرد. برخی از برنامه ها و دستگاه های الکترونیکی می توانند اطلاعات خصوصی خواننده را جمع آوری کنند و به شرکت های تبلیغاتی یا دیگر شرکت ها بفروشند که این امر باعث نگرانی در مورد حریم خصوصی فرد می شود.
    خانم گلی در پایان مزایا و معایب کتاب های چاپی و الکترونیکی را برشمردند: مزایای کتاب های چاپی عبارتند از: کتاب های چاپی باعث بالا رفتن تمرکز و تسلط بر متن می شود، برخی از افراد از بوی کاغذ و صفحات چاپی لذت می برند. کتاب چاپی به راحتی قابل مشاهده و انتقال بدون نیاز به دستگاه است. معایب کتاب های چاپی عبارتند از: 1. نگهداری از کتاب های چاپی نیازمند فضای بیشتری است. 2. حمل و نقل کتاب های چاپی ممکن است نیازمند زحمت بیشتری باشد. 3. کتاب های چاپی ممکن است تا حدود زیادی محدودیت در ذخیره سازی و جابه جایی داشته باشند. مزایای کتاب های الکترونیکی: جابه جایی آسان، قابلیت جستجو و مشاهده بهتر، بهینه بودن محیط خواندن می باشد و معایب کتاب های الکترونیکی عبارتند از: از بین رفتن داده ها و کتاب ها در دستگاه های الکترونیکی، مشکلات سلامتی، محدودیت در استفاده از دستگاه های الکترونیکی.
    در پایان مشارکت کنندگان من جمله تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم قرآنی سوالاتی را مطرح و نظراتی را ارائه دادند و بعد همگی پذیرایی شدند.

    موضوعات: مناسبت ها, اخبار مدرسه, فعالیت های پژوهشی  لینک ثابت



     [ 09:51:00 ق.ظ ]





      بازدید از کتابخانه عمومی البرز   ...
    بازدید از کتابخانه عمومی البرز

     تاریخ برگزاری: 24/8/1402
    به همت معاونت پژوهش مجتمع حوزوی امام جعفر صادق(ع) شاهرود(سطح 2 و 3) و به مناسبت “هفته کتاب و کتابخوانی” روز چهارشنبه مورخ 24/8/1402 طلاب و کادر این مجتمع از کتابخانه عمومی البرز بازدید و با کتاب ها و بخش های مختلف آن آشنا شدند.
    سید ابراهیم موسوی (رئیس اداره کتابخانه های عمومی شاهرود)، بیان کرد: طبق قراردادی که با کتابخانه ها و حوزه های علمیه بسته شد، مقرر گردید تمامی طلاب در طول سال به طور رایگان از کتاب های کتابخانه های عمومی استفاده کنند.
    معاونین پژوهش مجتمع اظهار داشتند: طی ملاقاتی که با رئیس اداره کتابخانه های عمومی شاهرود در کتابخانه البرز داشتیم قرار شد، آقای موسوی از تمام کتابداران این شهرستان جهت شرکت در نشست کتابداران که در مجتمع حوزوی امام جعفر صادق(ع)، برگزار خواهد شد، دعوت به عمل آورند.

    موضوعات: مناسبت ها, اخبار مدرسه  لینک ثابت



    [چهارشنبه 1402-08-24] [ 12:50:00 ب.ظ ]






      خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

     
     
    وبلاگ پژوهش مدرسه